melers [18. 03. 2011.] |
zanima me , ako neko ima iskustva u fotografiranju hdr na filmu, je li princip isti kao i na digitali, npr: tri ekspozicije -1 ev, 0ev, +1ev = tocna ekspozicija ili ce fotografija biti preeksponirana |
Ino [18. 03. 2011.] |
cemu radit hdr kada filsmki negativ ionako ima ogromni dinamciki raspon, ako mislis skenirat negative i spajat ih u ps-u, sistem je isti kao i na digitaliji, ako radis u komori mislim da nema smisla raditi 3 ekspozicije...jer se nadosvjetljavanjem i zadrzavanjem moze izvuci cuda iz jednog korektno eksponiranog negativa... |
melers [18. 03. 2011.] |
fotografij nebi razvijao sam, nago bi radio sa color negativom, a i u ps-u nisam bas najvjestiji |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
nije isti princip jer se radi o dva sasvim suprotna pojma ... pojam višestruke ekspozicije se na filmu odnosi na to da spucaš jednu snimku filma npr. na neko tamno mjesto ili tamniji motiv i zatim na istu snimku spucaš nešto svjetlije i preklapanjem toga su se dobivali tzv. nadrealni motivi, to je tehnika koju su radili ruski nadrealisti kao Rodchenko i škvadra. Osnova tehnike je da se jedan ili više puta spuca neki motiv na jedan film i to se onda razvija. Ali i ma njima to nije nikaj novo, to su nekad radili i na staklenim pločama da bi dobili tzv. duhove (ona poznata fora sa Lewis Carrolovim vilenjacima ...) U tvome slučaju ako misliš na preklapanja tipa HDR na filmu, nema svrhe spucat 2 ili 3 snimke na jedan jedini snimak negativa,čisto jer bi ga hrpu puta preosvijetlio ... osim možda da jednu snimku na isti film pukneš u mraku a drugu po danu, hmmmm mi je to ali-ali jer nikad nisam ni probao osim što sam onomad o tome filozofirao bih li .... Mislim da u ovom tvom slučaju kada bi želio više fotki sa više ekspozicija dobiti bi to mogao uraditi jedino tako da napraviš tzv. "sendvič" - dakle 2 ili 3 negativa ili dijača snimana u različito vrijeme pa koja preklopiš pa izradiš fotku ... pa hajde, zakaj ne, baš me interesira koje ćeš sa time postići rezultate .... |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
samo moraš paziti da su skenovi isto poskenirani ako ćeš ručno blendati i da su rađeni istim negativom ili pozitivom. slažem se da možeš čuda raditi sa korektno eksponiranim negativom, moš čak i dijačem(sad ne baš svima). mislim da su navedene vrijednosti ok, iako možeš ti to tjerat još i više. pogotovo ak se radi o negativu koji je puno tolerantniji na rubne vrijednosti pri breketiranju. sve ovisi o kojem je filmu riječ.... |
melers [18. 03. 2011.] |
zanima me, npr., ako u suton pravilno eksponiram kuce u sjeni (nebo je izgorilo) a drugu ekspozicij podekspniram (nebo je pravilno eksponirano a od kuca ostaje samo silueta), ocu li dobiti efekt hdr-a |
Tomislaw [18. 03. 2011.] |
HDR prije HDR-a, kak su ti već rekli se radi pomoću višestruke ekspozicije istog kadra, ali svaka ekspozicija je zaseban snimak. Naknadno se to onda skenira i slaže u softveru. S druge strane, "fotomontaže" u fotiću su se radile ekspozicijom nekoliko različitih kadrova, od kojih je svaki malo podeksponiran, na istom komadu filma. No to nisi mogo bilo kakvim fotićem napravit obzirom da je većina jeftinijih foto aparata napinjanjem zatvarača automatski namatala i film. Trebalo je imat fotić koji je mogo napet zatvarač a da ne namota film, prvi mi na pamet pada Canon A1, iako je to moglo većina SLR-ova srednje klase i gotovo svaki SLR visoke klase. |
Febivjetar [18. 03. 2011.] |
melers, kako to misliš točno? softverski ručno spajat dva različita skena ili misliš ovo kaj Tomislav piše u aparatu? ovo prvo ide, ovo drugo ne jer analogni fotić nema softver koji odabire koje tonove spajat a koje ne.... mislim da bi to bilo ko da gledaš lejere u PSu različitih opacitya(ovis za šta bi bila prva ekspozicija a šta druga)... uostalom probaj pa vidi. pogotovo ak ne radiš na skupoj Fuji Velviji. |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
ufffff.... gle, ajmo ovako: dobiti ćeš po želji eksponiranu fotografiju od tih snimaka ali mi se zapravo čini da nećeš dobiti "HDR efekt" jer mi se čini da je to tehnički i ino digitalni termin i proces kažem - dobiti ćeš time fotografiju ali ja to ne mogu smatrati HDR efektom jer bi onda ispalo i da je Anselm Adams radio HDR-e, a ne složene postupke nada negativima u svome laboratoriju ... kopčaš? |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
s tim da još i u vezi cjelog postupka dodam i ovo: OK možeš snimati jednu u suton fotku a drugu po danu i to "spajati" ali ćeš naići na paprene probleme kao, ajmo tek da jedan nabrojim: vjetar ... rano ujutro ili u suton neće puhati, ali po danu hoće - pa onda to usklađivati na takvoj fotki ;o)) |
melers [18. 03. 2011.] |
mislim na nekoliko ekspozicija na istom komadu filma, preklapanje fotografija u aparatu, za koje u mom aparatu postoji opcija |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
;o))))))))) ajde pa zakaj ne, fotkanje nam je ionako i zabava, samo ti u svezi svega toga predlažem da nađeš načina da već na procesu snimanja sve uklopiš da se uklapa na mili-mili-metar ;o))) |
weiss [18. 03. 2011.] |
U tvome slučaju ako misliš na preklapanja tipa HDR na filmu, nema svrhe spucat 2 ili 3 snimke na jedan jedini snimak negativa,čisto jer bi ga hrpu puta preosvijetlio ... osim možda da jednu snimku na isti film pukneš u mraku a drugu po danu, hmmmm mi je to ali-ali jer nikad nisam ni probao osim što sam onomad o tome filozofirao bih li .... |
gorkola [18. 03. 2011.] |
ova rasprava skroz zanimljiva :)))) treba samo kupiti HDR film ;) |
Boddhi [18. 03. 2011.] |
gorkola, careee ;o)))))))))))) |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))