obscuras [14. 03. 2012.] |
Kao i svake godine (od 2001.) ovogodišnji Svjetski dan fotografije kamerom opskurom ("Worldwide Pinhole Photography Day") održava se zadnje nedjelje u mjesecu travnju. Ove godine to je 29. travnja! Ponovo će na stranici WWPD-a biti otvorena virtualna izložba fotografija snimljenih kroz objektiv-rupu sudionika iz čitavog svijeta! Na upućeni poziv svima u svijetu od 2001. godine do sada se iz Hrvatske na WWPD odazvalo: 2001. 0 od 850 sudionika 2002. 0 od 903 sudionika 2003. 1 od 1082 sudionika (Darko Tepert) 2004. 1 od 1512 sudionika (Dubravko Grakalić) 2005. 0 od 1815 sudionika 2006. 2 od 2267 sudionika (Dubravko Grakalić, Ivica Kiš) 2007. 2 od 2943 sudionika (Branimir Fagarazzi, Ivica Kiš) 2008. 3 od 2628 sudionika (Dubravko Grakalic, Branimir Fagarazzi, Boris Stromar) 2009. 16 od 3203 sudionika (Dubravko Grakalić, Jelena Popić, Branimir Fagarazzi, Ante Delač, Filip Lučin, Ivica Kiš, Dario Matić, Marijan Altus, Ivan Kiš, Boris Stromar, Mladen Butković, Ksenija Španec, Saša Petreković, Damir Altus, Miroslav Kiš, Aleksandra Imogen Ivir) 2010. 27 od 3449 sudionika (Dubravko Grakalić, Branimir Fagarazzi, Antonio Di Giusto, Bojan Benčić, Dario Matić, Zdenko Profusek, Dražen Biljak, Jelena Popić, Filip Lučin, Ksenija Španec, Ivica Kiš, Petra Gospodnetić, Davorin Mance, Ana Lovrin, Vedran Mandić, Davor Dolenčić, Matko Vučica, Marko Umčević, Ante Delač, Velimir Šipoš, Robert Grubačević, Ivan Kiš, Goran Sabol, Miroslav Kiš, Saša Petreković, Aleksandra Imogen Ivir, Dario Krmpotić) 2011. 51 od 3386 sudionika (Bojan Benčić, Miroslav Kiš, Dubravko Grakalić, Branimir Fagarazzi, Sanjin Vobner, Zdenko Profusek, Vedrana Spudić, Krešimir Kiš, Kresimir Alinjak, Nadica Eichhorn, Mak Melcher, Dražen Biljak, Inia Herenčić, Denis Levicki, Kristina Kautero, Iva Čustović, Leda Halambek, Lara Culović, Anamaria Paoletić, Šešlek Ivana, Petra Gospodnetić, Ivica Kiš, Ksenija Španec, Mislav Ilijašević, Velimir Šipoš, Filip Lučin, Ognjenka Antunac, Davor Dolenčić, Matko Vučica, Vedran Mandić, Jelena Popić, Ivan Kiš, Aleksandra Imogen Ivir, Hrvoje Spudić, Ivan Obsieger, Ivo Punis, Robert Grubačević, Boris Štromar, Ejla Kovačević, Ana Marija Franić, Oliver Bešić, Gabrijela Rukelj, Ante Delač, Goran Sabol, Damir Altus, Dario Matić, Marko Umčević, Denis Kraskowitz, Antonio Bonetić, Davor Žerjav) Može li nas ove godine biti više? Pozivam sve fotozinerice i fotozinere, da se uključe u ovu akciju (bilo analognim ili digitalnim pinhole kamerama)!! Više podataka o ovom događaju, pravilima i uputama za sudjelovanje i slanje slike pogledajte na: http://www.pinholeday.org/participate/ Za prisjećanje kako smo se povodom WWPD-a družili protekih godina pogledajte: http://fotozine.org/?knjiga=forum&poglavlje=102&list=6755 http://www.fotozine.org/index.php?knjiga=forum&poglavlje=408&list=9260 http://fotozine.org/index.php?knjiga=forum&poglavlje=102&list=11477 Odbrojavanje do WWPD 2012. je počelo! |
janimir [14. 03. 2012.] |
nu, ove bum se godine i ja priključil sa svojom drvenjačom… sam da skalkuliram detalje… |
obscuras [14. 03. 2012.] |
@janimire, preporučam Ti ovakvu rupicu-objektiv (Ø 296,5 mikrona) za Tvoju drvenjaču. Sa njim je snimljena ova slika (na fotopapir BROMAL K63 formata 335 x 125 mm, sa f = 93 mm). U komentaru pod navedenom slikom pogledaj ilustraciju kojom pojašnjavam zbog čega rupica-objektiv treba imati oblik konusa (pinhole, naročito za širokokutne snimke, treba biti ljevkastog oblika). |
Double [15. 03. 2012.] |
oooo najs najs:) |
seewolf [15. 03. 2012.] |
aj aj smislit cemo nesto! |
mimikis [15. 03. 2012.] |
Budem nekako i ja nešto uslikao kroz ruou. Ionako sve što mi je bliže od 2m i dalje od 4m je neoštro, a u području od 2-4 je tak tak. (neko neutralan bi trebao reč!!!) |
esperanza [15. 03. 2012.] |
mimiks, te rupice su fenomenalne, one slikaju same od sebe, a ono 2m bliže, 4m dalje pa zblurano bu se poboljšalo, samo te baterije se dugo trebaju puniti, a do onda fuck them all, ajde drži se i velika podrška i pusa od mene |
mimikis [15. 03. 2012.] |
Ma znam ja da su te rupice fenomenalne, ali do sada sam napravio (od kada mi se desila pizdarija sa moždanim udraom u zadnjih 10 mjeseci .otprilike) 10tak snimaka pa baš ne znam kako če mi ispasti te rupičaste!!! Budem se igrao, valjda, ako se natjeram van, ili... |
esperanza [15. 03. 2012.] |
mimiks znam ja da ti znaš,ali moždani uzdar baš nije pizdarija i nažalost često se događa mnogim pa i mlađim ljudima.Ja mislim da trebaš skupiti snage, prije bi rekla volje, izađi polako van, ne očekuj mnogo i pokušavaj polako promatrati šta se događa vani, bez straha, uzmi kameru sa sobom, ako ti nije do snimanja taj dan nikom ništa, ponovi drugi dan, ugledaj i poslušaj neku ptičicu koja se budi u proljeće i ti duboko diši i osjeti da život ide dalje i budi dio njega. polako, polako, sve će biti u redu. grli te dadica ( ovo je više za mail poruku ali kad smo na tom forumu nema veze)..ipak ćemo napraviti pin hole fotografije za sebe ne radi pin hole day-a |
obscuras [17. 03. 2012.] |
@janimire usprkos Tvojoj najavi da buš svojom drvenjačom uveličal ovogodišnji WWPD sve mi se čini da Te ni ove godine nebu bolo jer buš valjda bil na "fotohanjetini" 2012. (koju si najavil za 28.-29.4.2012.) |
obscuras [17. 03. 2012.] |
Za ovogodišnji Worldwide Pinhole Photography Day na stranicama WWPPD-a do sada su objavljene najave dviju manifestacija u Hrvatskoj |
0BS [17. 03. 2012.] |
@obscuras, Kolko se da zaključiti iz tvoja zadnja dva napisa u ovom forumu, povodom WWPPD-a 2012. dvije najavljene manifestacije u Hrvatskoj odvijaju se od 20. do 29. travnja, a najavljena "fotojanjetina 2012." 28. i 29. travnja. Dakle preklapa se ak se ne uklapa, kak bi rekel. |
obscuras [17. 03. 2012.] |
@0BS sve su kombinacije u igri. Ak se preklapa, to fotići zoveju "dvostruka expozicija", a ak se i dobro preklapa, onda je to dobar rad jer se fino uklapa. S druge strane nikad dve stvari nemreju bit na istom mestu istovremeno, a isto tak jedna stvar nemre bit na dva mesta istovremeno. Pa sad Ti biraj. |
esperanza [18. 03. 2012.] |
ajde "obscuraši" pripremajte kutije,obscurirajte mobitele, radite rupice, snimajte ,kako prof obscuras kaže " odbrojavanje je u toku", a vrijeme leti li leti |
obscuras [18. 03. 2012.] |
@esperanza napravi si ovakvu kamericu opskuru od one limene kutijice RAPUNZEL bonkasa s kojima si me ponudila na fotosajmu! To je mala superširokokutnjača, doduše za pojedinačno snimanje ali mislim da se je isplati imati u džepu.
|
obscuras [18. 03. 2012.] |
Malo sam pomnije pregledal tu kamericu koja je sada u posjedu Luke Mihaljevića iz Osijeka. Njen zahvat po dijagonali (iako su dijagonale skraćene zbog zaobljenih kuteva) širi je od 150°! i ona zbilja snima tak široko kak se jasno vidi na prvoj pokusnoj snimki! |
pogled_u_bb [20. 03. 2012.] |
Evo upravo došao iz Fotokemike, kupovao filmove i užicao nešto ostataka plan filma :) ne znam koji format, mislim 4x5". Jel ima neka jednostavna kamera za složiti, ili da se držim kutije za cipele? Pretpostavljam da bez kazete za film ne mogu mijenjati film bez tamne komore. |
janimir [20. 03. 2012.] |
a valjda ti na kutiji piše format? bit će valjda ili 4x5" ili 9x12 cm. i ne — nemreš mijenjat film na dnevnom svijetlu bez da imaš kazete… no i tome se da doskočit ako sam načiniš nešto slično - recimo kutije od 9x12 filma pretvoriš u leđa koja će imati vlastiti zaslon i time ih stavljaš na kutiju koja je camera obscura… nego, znaš kako prepoznat na filmu koja je strana s emulzijom? |
Double [20. 03. 2012.] |
gore desno imaš zupce:) |
pogled_u_bb [20. 03. 2012.] |
na kutiji ne piše ništa jer su mi upakirali otpatke iz proizvodnje :) ovo sa stranom emulzije mi uopće nije palo na pamet, ali ako kolor film može ići preokrenut (redscale) vjerujem da cb film naopačke u cameri obscuri neće praviti previše problema. |
obscuras [20. 03. 2012.] |
Mislave, ako imaš "otpadni" matrijal (planfilmove) onda taj materijal može biti svakakvih formata (što je divno), a vjerojatno nije reckom označen sa koje strani je emulzija, pa se to iskuša u tamnoj komori (prije ulaganja filma u kazetu ili u kameru opskuru) na taj način da se lagano zagrize vuglec filma. Pod zubom se osjeti sa koje je strane emulzija (ta je strana "skliska"). |
janimir [20. 03. 2012.] |
cb film bu ti pravil velke probleme ak je okrenut naopak — njegov antihalo sloj je vrlo gust, taman i jak tak da bi vrijeme ekspozicije trebalo jako jako produžiti… film inače ima recke gore desno kad je emulzija okrenuta tebi:
efke filmovi nemaju svaki drugačije oznake, već svi iste - blagi polukružni zarez, nemam sad film pri sebi, morem ga snimit doma ak te zanima, a ak nema tu recku - onda zubni test kak ti je Ivica napisal… |
pogled_u_bb [20. 03. 2012.] |
A ništa, kad padne mrak izvadit ću film pa isprobati šta ima na njemu :) Jel bi namakanje filma u vodi otopilo antihalo sloj? Znam da razvijač otapa ali ne znam za vodu. |
obscuras [20. 03. 2012.] |
Mislave voda je (gotovo) univerzalno otapalo (samo neke tvari otapa brže a neke jako sporo). Ako u nju potopiš planfilm nekoliko dana, toliko će natopiti sve slojeve fotoosjetljive emulzije (pa i antihalo sloj) da će svi spuznuti sa ploče kad je izvadiš iz vode. Nemoguće je skinuti samo antihalo sloj, jer on je između fotoosjetljive emulzije i nosača (prozirne ploče ili trake) a sa funkciom antihalo sloja pobliže se upoznaj ovdje. |
pogled_u_bb [20. 03. 2012.] |
Kad razvijam i izlijem razvijač onda je tamnoplave boje, to se antihalo sloj otopio za 10tak minuta u razvijaču. Mislio sam da bi saftanje 10-15 minuta u vodi moglo dati isti rezutat. Ali dobro, malo smo se udaljili od teme :) |
obscuras [21. 03. 2012.] |
Kod snimanja kamerom opskurom kroz rupicu-objektiv na film (ili neki drugi fotoosjetljivi materijal) padaju tanke (jače ili slabije) zrake svjetla, dok objektiv kod klasičnih analognih fotoaparata leća (ojektiv-sustav leća) na svaku točku filma fokusira veliki broj svjetlosnih zraka. Iz tog razloga kod snimanja kamerom opskurom antihalo sloj nije jako bitan, jer tanke svjetlosne zrake blago prodiru kroz sloj emulzije i "istroše se" dok dopru do antihalo sloja. Tu karakteristiku u tvorbi slike ima samo kamera opskura. |
obscuras [22. 03. 2012.] |
Vidim da se pripreme za WWPPD2012 zahuktavaju!
Janimire čestitam Ti ulazak u pinholičarsko društvo! Dobrodošao! |
janimir [22. 03. 2012.] |
danke :D |
pogled_u_bb [24. 03. 2012.] |
Evo mog prvog pokušaja. Ako se zanemari enormna količina prašine 8-) film je ispao debelo podeksponiran, usprkos ekspoziciji od 8 sati. Znam gdje su problemi, imam još mjesec dana za vježbanje :) Iako postoje formule za "idealnu" veličinu rupe čini mi se da je pravilo ipak - što manja rupa to oštrija slika, bez obzira na difrakciju. |
obscuras [24. 03. 2012.] |
Mislave bravo! 8 sati expozicije za prvu snimku i to u interieuru! To je odvažnost! Što se tiče Tvog zapažanja o veličini rupice-objektiva, potpuno si u pravu. Uvjet je da rupica-objektiv ima ljevkasti (konusni) oblik. |
obscuras [24. 03. 2012.] |
Ako to do sada još niste vidjeli (premda sam već nasajčil na nekoliko mjesta na fotozinu), evo i ovdje slikovnog pojašnjenja zašto rupica-objektiv treba imati ljevkasti (konusni) oblik.
|
obscuras [24. 03. 2012.] |
U ovom prilogu druga i četvrta slika jasno pokazuju koliku razliku u osvjetljenju kamere opskure stvara sam oblik rupice-objektiva pri čemu je veličina otvora (ulaznog promjer rupice-objektiva) u oba slučaja ista. |
obscuras [26. 03. 2012.] |
primjri; snimka kroz cilindričnu rupicu-objektiv i snimka kroz konusnu rupicu-objektiv
|
pogled_u_bb [26. 03. 2012.] |
Jel ima netko skener za 4x5"? Probao sam ufotkati negativ ali nije baš najbolja metoda. Još jedno pitanje - kako pričvrstiti negativ na kutiju za cipele? Priljepio sam sa pik trakom ali raditi to u potpunom mraku je prilično nezgodno. Zanimljivo da je ispod pik trake film isto osvjetljen, jedno blendu-dvije podeksponiran :) |
janimir [26. 03. 2012.] |
možeš ufotkat negativ, ali tak da ga prosvjetliš — blic iza u nešto neutralno bijelo i refleksno, po mogućnosti ne sjajno da se refleks izjednači. a negativ u kutiju možeš zalijepiti kakvim obostrano ljepljivom trakom (ne prejakom!!!), ili si načiniš kružić od običnog selotejpa i naljepiš film na njega (2-3 komada su sasvim ok ak ideš s kutijom u šetnju)… film neće savršeno ravno leć, al mislim da ti to neće predstavljati problem ;) |
esperanza [26. 03. 2012.] |
vidim da se pinholičari zahuktavaju, pa evo malo i mene janimir ima pravo kako da fotografiraš negativ, ako ti nejde skeniranje, ni fotogram( ono blicneš negativ na fotoosjetljivi papir , pa dobiješ pozitiv) Na prozorsko staklo zaljepi paus papir ako se odlučiš fotografirati. a šta se tiče antihalo sloja, mene su podučili da kad razvijam film prvo ulijem čistu destirinanu vodu, malo provrtim da se skine veći ( ili sav) antihalo sloj pa ti onda ulijem odgovarajući razvijač kojeg imam spremljenog u smeđoj boci za ponovnu upotrebu. |
obscuras [27. 03. 2012.] |
@janimire, Prema podacima o kameri i formatu na koji snimaš napravio sam ovaj "nišan" iz kojeg se vidi da Tvoja Camera Rotonda (Obscura Decentrica) "hvata" 104° po širini i 100° po visini! Čestitam Ti na konstrukciji kamere i snimkama. Uz mala dotjerivanja (ako ih kaniš napraviti) bit će savršeno (iako bi mi bilo draže da kameru sačuvaš u ovom obliku kakva je sada, a sa iskustvom o poboljšanjima napraviš novu kameru).
|
obscuras [28. 03. 2012.] |
@janimire, pregledavajući Tvoje snimke kamerom opskurom "Courvoisier limenka" Camera Rotonda (Obscura Decentrica) uočio sam da je na svima podjednaka prilično pravokutna vinjeta. Pretpostavljam da to zasjenjeje kuteva snimke nije posljedica rupice-objektiva (koja podjednako propušta svjetlo pod kutem od oko 70° od osi u svim smjerovima) već da se radi o zasjenjenju koje stvara premali otvor u korpusu kamere (limenki Courvoisiera). Provjeri, pa mi javi, dali otvor u korpusu kamere ima proporcije slične vinjeti koja je na svim snimkama. Projekcija bi se trebala snimiti i u kutevima formata (kada nebi bilo zasjenjenja), a iz podataka kojima raspolažem Tvoja kamera opskura "Courvoisier limenka" Camera Rotonda (Obscura Decentrica)po dijagonali formara "hvatala bi kut od oko 140°!
|
obscuras [28. 03. 2012.] |
Nije nikakav veliki posao napraviti tu korekciju na tijelu kamere. Prvo treba skinuti lim na kojem je rupica-objektiv, pa ako je izrezan otvor u tijelukamere od cca 4,5 / 4 mm, taj otvor treba prosvrdlati (napraviti kružni otvor) svrdlom promjera 8 mm (toliko šacam prema ovim mojim skicama), a onda preko tog otvora opet nalijepiti lim na kojem je rupica-objektiv, tako da rupica-objektiv bude u sredini prosvrdlane rupe. |
esperanza [30. 03. 2012.] |
janimir, tvoja camera obscura je odlična, ja sam da ona ostane "as it is", svaka rupa ostavlja svoj otisak ( molim shvatiti doslovno, druge asocijacije ?? nisu potrebne) xxx |
janimir [30. 03. 2012.] |
Nadica, i ostala bu kakva je, em me veseli, em nisam pretjerano marljiv :) :) :) |
obscuras [30. 03. 2012.] |
@janimire, evo napravil sam na Tvojoj makro snimci pixelomet®i©@l izmjeru tvoje rupice-objektiva. Nije baš idealno izrezana, ali da je, propuštala bi svjetlosni mlaz pod kutem od 75° od osi. Dakle stožac svjetla u kameri bi u vrhu imao kut od 150°! Lijevo sam to i narisal na presjeku rupice-objektiva (koja je izrezana u aluminijskom limu debljine 0,24 mm). Promjer rupice-objektiva na vanlskoj strani pločice je 0,241 mm, a promjer ljevka na nutarnjoj strani pločice ima 2,0752 mm. Na Tvojoj makro snimci 3 mm su 399 px, pa iz tog izlazi da je 1px = 0,007518797 mm. Budući da je rupica dost "kvrgava" kut pod kojim propušta svjetlosne zrake u kameru je manji od ovog idealnog prema izračunu, ali sigurno nije manji od 140°.
|
obscuras [31. 03. 2012.] |
@janimire pozdravljam Tvoj stav: "ostala bu kakva je", ak buš štel snimati kakve drukčije slike napravil buš nekakvu drukčiju kameru opskuru. That's the spirit! Sky is the limit! |
vinko [31. 03. 2012.] |
kakvu je rupicu najbolje napraviti za DSLR, A,B ili C, mislio sam rupicu smjestit na mjeh
|
obscuras [31. 03. 2012.] |
A! |
BijeliMag [31. 03. 2012.] |
D. (bez rupice) :) |
obscuras [31. 03. 2012.] |
@DURE priznaj! Oovo si snimio bez rupice!
.....a moglo bi proći na WWPPD-u! |
BijeliMag [31. 03. 2012.] |
Ako ne prolazi na "Zinetu"... :) Nakon poduljeg igranja, bušenja, farbanja, pa opet bušenja, mogu reći: "Probao sam". I sad pa na dalje na DSLR (pogotovo na crop senzoru) stavljam samo staklo. Srdačan pozdrav! |
mmarko [01. 04. 2012.] |
Ja bih napravio panoramsku pinhole kameru za 35mm film da mi duža stranica bude do 60 mm. Kakva bi konstrukcija kamere i rupice trebali biti? |
obscuras [01. 04. 2012.] |
@mmarko, u tu svrhu može Ti poslužiti ovaj nacrt (napraviš 25 mm kraću kameru, jer ova snima na 85 mm filma).
Visina i dubina kamere određene su dimenzijama kazete LEICA filma i debljinom kartona od kojeg se izradi tijelo kamere, a širinu Ti određuješ, prema tome na kolikoj dužini filma želiš snimati. Ak se sutra dolacaš na FTPV u SS vidil buš kameru uživo, a napravim Ti i objektiv. |
mmarko [02. 04. 2012.] |
nažalost na FP ne stignem ali kameru počinjem sutra samo do nabavim potrebne materijale |
obscuras [03. 04. 2012.] |
Posjetite WWPPD2012 na fb-u: |
esperanza [03. 04. 2012.] |
posjetite facebook, ali ostanite i pratite i budite aktivni na ww pinhole day na FORUMU FOTOZINE org |
obscuras [05. 04. 2012.] |
Na stranici WWPPD2012 najavljena su dva prigodna zbivanja iz Hrvatske 1. Fotoklub Čakovec, Trg Republike, Čakovec 40 000, Croatia najavio je "Obilježavanje svjetskog dana Camere obscure" DATE and TIME: Saturday, April 28, 2012 at 09:00 AM Fotoklub Čakovec će na Trgu Republike u Čakovcu postaviti Cameru Obscuru dimenzija od 2x2x2 metra u koju će se moći ući u vidjeti kako nastaje fotografska slika. Također ćemo imati izložbu fotografija naših članova nastalima s Camerama Obscurama vlastite izrade. Planirano je predavanje vodećeg stručnjaka za Camere Obscure u Hrvatskoj. Također ćemo omogućiti fotografiranje namjernika Camerama obscurama čije ćemo fotografije odmah i razviti. i 2. "©ame®@ obs©u®@ radionica-workshop" u ARR praktikumu ŠPU, trg m.Tita 11, Zagreb 10000, Croatia DATE and TIME: Sunday, April 29, 2012 beginning 10:00 a.m. end 6:00 p.m. Sažeto upoznavanje sa centralnom projekcijom (perspektivom) i kamerom opskurom (osnovnim instrumentom centralne projekcije) te radionica kojoj je moto: "Napravi svoju kameru opskuru, snimi sa njom i napravi sliku za samo sat vremena (ili manje)!" |
obscuras [05. 04. 2012.] |
U panoramio Grupi Pinhole Fotografije na Google Earth-u je dvojac (esperanza i obscuras) sa fotozina. Grupa je otvorena i za nove članove. Nadam se da će joj se (nakon WWPPD2012.) pridružiti još ljudi sa fotozina. Pogledajte na Google Earth-u View in Google Earth (KML) opskurne slike članova grupe. Kaj mislite? Koji dio naše planete je na Google Earth-u najgušće načičkan opskurnim slikama? |
alfa91 [05. 04. 2012.] |
Obscuras mi je poklonio rupicu.Ja bi je stavio na analogno tijelo jer mi stvara manje problema oko namatanja i razvijanja filma.Imam i digitalno tijelo ali mi je porilično staro E1 pa ima problema sa šumom kod duže ekspozicije. Dakle na tijelo stavim originalni poklopac koj na sebi ima rupicu.Kad stavim ekspoziciju od prim. 1 min, film se osvjetli i to je valjda to?Ne znam samo kako izračunat ekp?Možda sa drugim aparatom jer nemam svjetlomjer ali s kojim objektivom, odnosno kako po noći??? Rupica bi mi uvik mogla biti otvorena jer imam iza zatvarač, možda jedino pri većem vitru može ući koja mrva prašine ali i to je teško. P.s. Ovo sve razmišljam naglas jer nisam siguran u sve skupa pa tražim potvrdu?! |
pogled_u_bb [06. 04. 2012.] |
Ovako: Stavi objektiv na digitalac, izmjeri svjetlo i okini, zabilježi ekspoziciju. Stavi rupu na digitalac i okidaj mijenjajući brzinu zatvarača. Kad dobiješ jednako svjetlu sliku kao sa objektivom onda izračunaš kolika je blenda pinhola. Onda ti digitalac sa objektivom može služiti kao svjetlomjer, trebat će ti još tablica da preračunavaš ekspozicije budući na digitalcu ne možeš postaviti f128 recimo :) Na filmu je još važno da kod ekspozicija preko 1 sekunde treba produljivati ekspoziciju. |
alfa91 [06. 04. 2012.] |
Aha, da vidimo jesam dobro svatio; dok minjam brzinu zatvarača blenda će se automatski minjat i kad odredim da su slike jednako eksponirane, brzina zatvrača mi je npr 1/30 a blenda koju dobijem je blenda rupice.Zatim uz tu blendu od npr f:16 pomoću tablice izračunam vrime ekspozicije od npr. 3 minute |
pogled_u_bb [06. 04. 2012.] |
E sad je nisam siguran jesam tebe dobro shvatio :)) Uzmes digitalac, izadješ van i izmjeriš 1/125 f8. Zatim staviš pinhole i okidaš fotke i gledaš na LCD i vidiš da je fokta eksponirana 1 sekundu dobra. Onda gledaš parove blenda-zatvarač koji su isti EV (exposure value) 1/125-f8, 1/60-f11, 1/30-f16, 1/15-f22, 1/8-f32, 1/4-f45, 1/2-f64, 1"-f90. Znači tvoja rupica je f90. Dokle god koristiš tu rupu na fotićima koji imaju približno istu žarišnu duljinu (dSLRovi i SLRovi) računaš sa f90. Poslije kad mjeriš svjetlo, fotići nemaju f90 već ćeš izmjeriti nešto i to preračunati na f90 i tako dobiti potrebnu ekspoziciju za pinhole. |
alfa91 [06. 04. 2012.] |
Dobro sam svatio ali si ti bio još detaljniji :) Još za kraj :) Rupica mi je npr F:90 (sta si napisao). Kad idem mjerit svitlo uzmem digitalca sa objektivom, izmirim 1/250 i F: 8.0 sad opet tražim par po skali dok ne dođem sa blendom do f:90 i koliko bude ekp to mi je pravilno izmjereno svitlo. Jel ima takva tablica di mogu odmah očitat vrijednosti ekp i blend koja bi malo olakšala stvar tako da ne izračunavam sve to skupa na ulici-zidiću. |
janimir [06. 04. 2012.] |
eto za blendu 90, naravno, kad izračunaš svoju blendu isprintaš si kaj tebi paše… |
obscuras [06. 04. 2012.] |
Samo da se prisjetimo, prošle godine nas je bilo 51 iz Hrvatske. Hoće li nas ove godine biti više? |
obscuras [06. 04. 2012.] |
Najčešća su pitanja uvijek kako odrediti trajanje expozicije pri snimanju kamerom opskurom. Idemo probati stvari postaviti na najjednostavniji mogući način. Polazim. Nemam pojma. U špilji je mrak. Ništa! Tamna komora 100%. Količina svjetla je 0 (nula! zero! ništa!) Nema svjetla, dakle nema ni sjena, dakle ni svjetlopisa (ili ako baš hoćeš fotografije). Iziđem van, a ono kaos! Zabole oči od silnog svjetla! Suce, javna rasvjeta, Mjesec, zvijezde,svjetleće reklame, bljeskalice.... svjetlost pršti sa svih strana i na sve strane. Od svojih izvora svjetlost se rasprostire prostorom u svim smjerovima, pada po svemu što joj se nađe na putu, odbija se od tog i opet rasprostire prostorom u svim smjerovima i tako u beskraj. Koliko je to svjetla? Imam za to jednu spravu. Svjetlomjer. Rekli su mi da nije ispravan. Da ipak izmjerim svjetlomjerom koliko ima svjetla? Svjetlomjer pokazuje samo dvije brojke; 125 i 16. To bi mogla biti količina svjetla zar ne? 125 x 16 = 2000 čega? Fotona? Neznam! Nije ni važno. Slikam taj svjetli krajobraz kamerom opskurom na plan film ISO 100 ASA, samo 5 sekundi i kada razvijem snimku vidim, slika je odlična! Otprve sam pogodio! U samo 5 sekundi, kroz malu ripicu-objektiv u kameru opskuru je ušlo točno toliko svjetla koliko je bilo potrebno da ostane jasno zabilježena na svjetlopisnoj snimci kao fotografska slika. 2000 x 5 = 10.000 dakle to je konstanta moje kamere opskure za snimanje na film ISO 100 ASA. Idem snimati novu sliku. Sljedeći motiv. Mjerim svjetlo. Moj "nevaljali" svjetlomjer pokazuje opet samo dvije brojke; 15 i 8! 15 x 8 = 120! 10.000 : 120 = 83,3" Znači tu sliku trebam snimati jednu minutu i 23,3 sekunde. Tko će još brijati trećinu sekunde! Snimam je minutu i pol (90 sekundi) i kad razvijem snimku vidim, odlična je! Nikakve velike mudrosti. Sa mojim "pokvarenim" (nepodesivim svjetlomjerom koji pokazuje samo dva broja) i malim pokusom kojim sam utvrdio konstantu moje kamere opskure za snimanje na plan film ISO 100 ASA mogu napraviti tabelu osvjetljenja za različite količine osvjetljenja prema izmjerama svjetla i to je to. Evo tablice!:
Pri takvom izračunu i izmjeri svjetla pokvarenim svjetlomjerom (koji daje jedino veličine za otvor blende i trajanje ekspozicije bez obzira o kojoj se osjetljivosti materijala radi, jer to je potrgano na svjetlomjeru), dobivena konstanta kamere je jedino što mi treba. Za ISO 100 ASA konstanta je 10.000, ako promijenim ISO proporcionalno će se promijeniti i konstanta, a koločinu osvjetljenja motiva ću opet mjeriti istim "pokvarenim" svjetlomjerom. Ako promijenim "f" (udaljenost rupice od filma) proporcionalno će se promijeniti i konstanta, a koločinu osvjetljenja motiva ću opet mjeriti istim "pokvarenim" svjetlomjerom. |
obscuras [06. 04. 2012.] |
Ova tabela ujedno pokazuje koliko se preciznije može eksponirati svaka snimka pri snimanju kamerom opskurom u usporedbi sa snimanjem klasičnim fotoaparatima. Kamera opskura može snimati ekspozicije od 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, skundi i tako redom. Klasičnim fotoaparatom (u usporedbi sa ekspozicijama kamere opskure) ne mogu se snimati ekspozicije (koje odgovaraju količini svjetla primljenoj pri snimanju kamerom opskurom u trajanju od) 2, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14 sekundi! Kod slabo osvijetljenih motiva te su razlike još veće! |
alfa91 [06. 04. 2012.] |
Dunqe, puno saznajem ovih dana ;) ekp : 1/250 F:11,0 250x11 = 2750 10 000/2750=3,6 sec (između 3 i 4 sec) Jednostavno i lako. Kad promjenim iso na 200 konstanta se mijenja u 5 000?! 5000/2750 = 1,8 Između jedne i dvi sek. upola kraće !! Hvala Mislavu, Janku a normalno i profesoru :) |
obscuras [07. 04. 2012.] |
@alfa91 zar nisam rekao "Nikakve velike mudrosti", treba samo pokušati. Bez pokusa nema ni hokusa, a kamo li preparatusa. "Kako se snimi fotografska slika, to se nauči za nekoliko sati. Kako snimati dobre fotografske slike, to se uči čitav život." govorio je gospodin Gaspard-Félix Tournachon Nadar, prvi čovjek koji je snimao fotografske slike iz zraka (lebdeći toplozračnim balonom), majstor fotografskog portreta, autor prvog fotointerviewa, istraživač fotorasvjete, pionir prekinematofotografije i još mnogo toga.
|
obscuras [09. 04. 2012.] |
@alfa91 ne zaboravi da svaka kamera opskura ima svoju konstantu (za materijal na koji se snima). U ovom sam prikazu izračuna ekspozicije konstantu 10.000 uzeo samo kao primjer. Moja ©ame®@ obs©u®@ Amste®dami©@ ima konstantu 1,300.000 za RTG film a 1,500.000 za efke BROMAL KB3. Konastante su velike jer je i kamera velika (snima na format 500 x 700 mm i ima "f" 350 mm). |
obscuras [09. 04. 2012.] |
Sliku kamere opskure Amsterdamice je komentirao fotoziner chegevara [27. 05. 2007., 19:46]: "dhl obscura :)))) napuniti, adresirati, na odredistu isprazniti i razviti. unikatno :)" Pa se prisjetih da je prvi pinhole-parcel rad izveo Thomas Bachler još 1995. godine, a Englezi Mike Thompson i Jamie House su 2007. godine započeli realizaciju svog pinhole-parcel projekta. Rezultati tog rada su sada dostupni i na internetu http://www.pinholeparcelproject.com/ by mike thompson & jamie house. Koga zanimaju potankosti, svakako neka pregleda; about & images, a nije naodmet ni; flaming pinhole camera & links. |
obscuras [10. 04. 2012.] |
Panoramio Grupu Pinhole Photography za sada popunjava 25% članstva iz Hrvatske. Fotozinerice i fotozineri, pinholičarke i pinholičari, opskurašice i opskuraši, pošaljite barem jedan pinhole-rad na Panoramio i uključite se u Panoramio Grupu Pinhole Photography. Kolko nas stvarno ima, mogli bi u Panoramio Grupi Pinhole Photography postati većina! Ujedno, kada otvorite svoju Panoramio galeriju, možete se uključiti i u Panoramio Grupu Fotozine!
|
sokol [10. 04. 2012.] |
Joj, do kada se ono još stigne snimiti i poslati za Worldwide Pinhole Photography Day 2012., slab sam z engleskim, a na rvackom i njemačkom nema, pa mi to sve nekaj ni jasno, kolko sam razmel, mora se snimiti točno 29.04.2012. a poslati do 31.05.2012. jel to tak ? , I ja sam se odlučil poslati, poslal bi i lani ali imal sam problema s izradom svoje opscure, onda sam odustal jer sam isto bil u cajtnotu. Ove godine sam bil zaokupljen sa svojim 3D projektom pa sam bil kratak isto z vremenom, ali sada čekam svoj obscurni objektiv od našeg profesora Kiša, kaj bi mi bez njega, ili bolje rečeno, kaj bu on z nama, samo ga svi skup davimo. Čim stigne obscurni objektiv ide na moju Linhoficu, i ako još ima vremena šaljem, samo, da, mislim, ono, ne bi se štel nikom zameriti ali onda se svi skup možete pozdravit s bilo kakvom nagradom, to onak samo usput da vam velim,.......... dobro dobro, kaj odma kričite, samo se malo šalim ! :))) |
janimir [10. 04. 2012.] |
je, tak je. :) |
sokol [10. 04. 2012.] |
Ustvari kako u zadnje vrijeme intenzivno razmišljam o obscuri, došao sam do zaključka da se upravo u tom vidu fotografije krije kvaka 22 osobito u današnje vrijeme. Naime, danas više uopće nije kunst snimiti tehnički savršenu fotografiju, to je danas dostupno doslovno svakom. Možemo razgovarati o finesama, ali vjerujte svega će 1 % ljudi vidjeti razliku između metarnog povećanja snimljenog sa recimo 5D MK II i sa Sony NEX-om, i upravo tih 1%, možda i manje jesu potencijalna klijentela, kojoj naravno nije bitna samo tehnički, nego i likovno, zavisno od ukusa, njima prihvatljiva i lijepa fotografija , koja će se odlučiti na kupnju takvog skupog povećanja. Da se vratim temi, dakle u svim poljima ljudskog djelovanja, pa tako i u fotografiji, vrlo je važan, između svega ostalog i izazov, a izazov je upravo u ovom našem slučaju i danas, upravo camera obscura. Izazov je snimiti što ljepše, bolje, tehnički savršenije, likovno ljepše, oku ugodnije, s porukom i bez nje, slojevito, eterično, apstraktno, cijeli niz elementata, koji su svi bitne sastavnice jednog fotografskog djela, i sve to izvesti bez stakla, emulziju i stvarnost ne dijeli ništa, ne ide kroz ništa, ustvari, nema prepreke na svom putu do emulzije ili senzora, da, to je izazov, izazov koji se sastoji od jako puno elemenata koji se ne mogu novcem kupiti, koji se jedino mogu naučiti, osjetiti i voljeti. Tu je ustvari velika snaga camere obscure, koja naravno nikada neće, niti može imati neku komercijalnu primjenu, isto kao što neće gradom trčakarati taksisti koji vuku rikše ili nose klijente na tronovima kao nekad faraone, da, koristimo prijevozna sredstva, ali nismo zato prestali hodati. Pojavom camere obscure, fotografija je prohodala, a mi moramo shvatiti da mora i nastaviti hodati, jer ako zaboravi hodati, ako kroz generacije izgubi sjećanje da je nekad hodala, ako se skroz uljuljka u ugodu kožnih sjedala jedinica i nula, zadesiti će ju strašna sudbina, postati će invalid. Zamislite da kojim slučajem nestane nafte, a mi ne znamo hodati.........to bi bilo ravno apokalipsi. Dakle dobro je da uživamo komfor jedinica i nula, ali svaki liječnik će Vam reči da je zdravo svaki dan malo prošetati ! Dobro svjetlo |
obscuras [11. 04. 2012.] |
Dobar mrak! Gospodar svjetla se može biti samo u potpunom mraku! Sokole ovo je toliko dobro da ću Te morati citirati na mojim predavanjima. To znači promišljati fotografski. Slikarski u stvari. Jer fotografi su slikari svjetlom. |
obscuras [11. 04. 2012.] |
|
sokol [12. 04. 2012.] |
Profesore, neizmjerno velika čast mi je biti citiran na Vašim predavanjima ! |
obscuras [12. 04. 2012.] |
Rade, ovo kaj si zapisal nemrem prešutiti. Bil bi greh to ostaviti da bude samo "mrtvo slovo na papiru". To ne da "drži vodu" nego "ima krila". To se treba pjevati (ili da budem malo skromniji, barem pjevušiti). |
Double [12. 04. 2012.] |
Rade svaka čast na tekstu :) duboko:) |
esperanza [14. 04. 2012.] |
Evo za WW pinhole day 2012. je gotova moja prva home "made by myself" camera obscura. Limena kutijica bila je puna čokoladica, nisam sve još pojela. specifikacija: ime: BUONA PASQUA Eliptika format snimke: 18 x 4,6 cm (slikat će na fotopapir) rupica-objektiv: Ø≈ 0,2 mm (pikselometrijski) najbolja koju sam napravila (sorry prof. Obscuras na mojoj preciznosti) fokus: 6 cm
|
obscuras [15. 04. 2012.] |
@esperanza, baš mi drago! Mislim da bu ova odlična panoramska opskura. Koliko "grla" sada već imaš u štali? Jel znaš da ovu sliku isto moš poslat na WWPPD2012.?! Naime ima jedna novina! Na WWPPD2012, svaki sudionik će pored pinhole-slike (snimljene kamerom opskurom) moći izložiti i (ne-pinhole) fotografsku sliku kamere opskure (kojom je snimljena pinhole-slika). Nakon 10 godina postojanja WWPPD-a Ameri su odličili napraviti bazu podataka o svjetkoj produkciji pinhole kamera! Koliko podataka će prikupiti ovisi o sudionicima koji će im dati te podatke. Graditelji kamera opskura, slijedite ovaj dobar primjer esperanze. |
0BS [16. 04. 2012.] |
Samo da se javim, da ne mislite da vas ne pratim. |
viper [16. 04. 2012.] |
diskusija antologijskih razmjera, i ja sam poželio obskurirati :) ima li mi netko poslati čep s rupicom za Canon EOS tijelo ili samo lim s rupicom da ga pričvrstim na čep? |
janimir [16. 04. 2012.] |
kaže Zeke “provjera histograma”:
:D |
Double [16. 04. 2012.] |
:))) Ja sam svoju isto zgotovoio, snima 10x15cm na foto papir. Široko široko:) Pinhole dan čekamo te:) |
obscuras [17. 04. 2012.] |
@viper, Dojavi mi svoju hard-m@il adresu da Ti zemaljskom poštom pošaljem objektiv-rupicu. Sponzoriram objektivima-rupicama sve sa fotozina. |
obscuras [17. 04. 2012.] |
Sutra u 10:00 na Zvjezdarnici shkuri započinje camera obscura pinhole workshop koji će prema rasporedu najavljenom na fb-u trajati do 27. travnja o.g. kao zagrijavanje za WWPPD2012. Tema; Gornji Grad.
|
obscuras [17. 04. 2012.] |
Evo i programa radionice camera obscura pinhole workshop (za one koji nisu na fb): Cilj radionice je pokriti što više gornjogradskih vizura do Svjetskog dana Camere Obscure (WWPPD2012.). U 5 dogovorenih termina za korištenje predavaone i tamne komore u Zvjezdarnici srijeda 18.4. četvrtak 19.4. petak 20.4. utorak 25.4. srijeda.26.4. od 10 do podne, trebali bi proći povijest, elementarnu fotokemiju, vlastoručnu izradu aparata, računanje expozicija, korištenje iliti fotografiranje, razvijanje i kontaktno kopiranje. Za ostale termine i lokacije ćemo se dogovoriti u hodu, kao i vrijeme i mjesto za goste predavače na temu camere obscure i starog Zagreba. Gornji grad je, vjerujem, jedno od najfotogeničnijih mjesta u zemlji, a mi ćemo se osobno potruditi da sve slike budu tehnički dovoljno dobre da se po završetku prodaju u humanitarne svrhe. Radionica je besplatna. Donacije i sponzorstva su dobrodosli. Broj polaznika bih ogranicio na 15 ali tko zna... Ukratko, 10 dana gornjeg grada, spore fotografije i povijesti. |
obscuras [17. 04. 2012.] |
|
vinko [18. 04. 2012.] |
obscuras, jedno pitanje, radil bi pinhole za 400D, ali na mijehu, pa me zanima velicina rupice |
obscuras [18. 04. 2012.] |
@vinko može dobro poslužiti nešto poput ovog što koristim na opskuriranoj kameri Linhof TEHNIKA (mješnjači, dakle kamera ima promjenjivi "f" ovisno o tome koliko je mijeh izvučen). Dakle za "f" od 30 do 300 mm. |
obscuras [20. 04. 2012.] |
@vinko evo vidi kakav ispis (rupica-objektiv ø=0,228mm) daje na LEICA formatu ("f"=22mm). Na formatu 18/24 razlučivost bi bila 15 puta veća!
|
Lagonda [20. 04. 2012.] |
I onda Zvjezdarnica stavi na fotku uspinjace i Lotrscaka... Pih! :) |
vinko [20. 04. 2012.] |
odlicno, mislim da imam svrdlo 0,2 ili 0,3, ako ne nadem onda cu sa iglom, pa sa finim brusnim kamenom pobrusit rub, da ne bude kao ljevak hvala ;) |
obscuras [21. 04. 2012.] |
@vinko najjednostavnije je iz(f)rezati rupicu skalpelom! Prosvrdlana dost vinjetira. |
vinko [21. 04. 2012.] |
OK, havala |
obscuras [22. 04. 2012.] |
@ivanost, poštar bu Ti donesel objektiva u kuverti. Da pojedinačno ne odgovaram na pitanja poslana osobnim porukama, sms-ima i m@ilovima, evo (onak kak me jankić učil; "deni to na forum da svi vide") slike i opisa obs©u®@c ©®oatic@ postupka izrade pinhole rupice-objektiva src="http://fotozine.org/ilustracije/galerije/436/3-__ame____obs__u____ste__eos__opic_.JPG" width="700" height="525" alt="worx" [/img] Metalnu pločicu (ja koristim tiskarski otpad, Al-ploče debljine 0,24 ili 0,28 mm) položiš na staklenu plohu (možeš je malko nauljiti, kolko Ti ulja ostane na vršku prsta, da bolje klizi po staklu) i lagano pritisneš vrškom skalpela na podlogu. Sječivo skalpela nagneš pod kutem željenog konusa i pločicu lagano rotiraš oko vrha zabodenog skalpela (sječivo tokarski suprotstaviti smjeru vrtnje). Treba (mi) pedesetak punih okretaja pločice da bi se izrezala fina rupica-objektiv. Kada vrh skalpela probuši pločicu, tad legne na tvrdu podlogu staklene ploče (to se osjeti!) posao izrezivanja je gotov. Pogledaj rupicu pod povećalom. Ako ima u njoj "špene" od izrezivanja, to treba ispuhati (kroz slamku od soka). Ako je potrebno konus (lijevak) rupice se može "ispolirati" čačkalicom (drvo je mekše od aluminija), a polira se na isti način kako je rupica izrezivana (rotiranjem oko osi rupice-objektiva). Nakon toga se nutarnja strana (ona na kojoj se nalazi konus) lakira crnim (mat) lakom (sprej dozom). Ako lak začepi rupicu, otvor treba ispuhati (kroz slamku od soka). Na kraju rupica-objektiv se može točno pixelometrijski izmjeriti i montirati (zalijepiti) u kameru, a na kraju i zagaraviti plamičkom petroleja i slikanje može početi. |
obscuras [22. 04. 2012.] |
|
vinko [23. 04. 2012.] |
evo uspio sam napravit rupicu, nemam pojma kolike je velicine :) evo slike, nije bas neka, ali se vidi
|
vinko [23. 04. 2012.] |
a je mi slika :)))) ajmo jos jednom
|
obscuras [23. 04. 2012.] |
Evo malo sam izbis3o Tvoju sliku da vidim napraviti pixelomet®i©@l izmjeru rupice. Da je snimka 2 - 3 puta veća i izmjera bi bila preciznija ali i ovako nije loše. Promjer Tvojeg objektiva-ripice Ø=0,233mm. Odlično si je izrezao koloko se može vidjeti iz ove mračne makro snimke.
|
obscuras [23. 04. 2012.] |
joj kak mi lete prsti po tastaturi! Ø=0,322mm! |
vinko [23. 04. 2012.] |
jel prevelika da radim manju? |
vinko [23. 04. 2012.] |
evo ja isprobao, dosta je mutna, sta napraviti dalje da nije ovako mutna, ako se da, naravno ne nije mi blatan senzor :))))))))))))) ok, to cemo rijesit, ako :D
|
obscuras [23. 04. 2012.] |
Napravi manju, ali ovu nemoj škartirati! Probaj sa njom snimiti na fotopapir formata 18/24cm pa da vidiš razliku! Na što veći format snimaš to je veća razlučivost (rezolucija) ili za veću razlučivost uzmi manji promjer rupice-objektva. Kod digitalaca, pinhole (rupica-objektiv) savršeno pokazuje svaku mrvicu prašine na senzoru zbog toga što na senzor padaju zrake svjetla samo iz jedne točke (rupice-objektiva). Kod leća se te nečistoće slabo vide, jer na svaku točku senzora padaju (fokusirane) zrake svjetla (iz "svih" smjerova) sa cijele površine leće. |
obscuras [25. 04. 2012.] |
|
vinko [25. 04. 2012.] |
to se ne moze prije poslat fotka? |
obscuras [25. 04. 2012.] |
sve sam ispisal već čim sam započel ovu forumsku raspravu. Pogledaj http://www.pinholeday.org/participate/ |
obscuras [27. 04. 2012.] |
Pripreme za WWPPD2012. se zahuktavaju! Haburški smetlari snimaju kolosalne slike kamerama opskurama napravljenim od kontejnera za smeće dok se kod nas po kontejnerima povlači sirotinja za golo preživljavanje. |
obscuras [28. 04. 2012.] |
WWPPD je sutra! |
janimir [29. 04. 2012.] |
|
janimir [29. 04. 2012.] |
eh, zaboravih tekst - Janina Lego-Obscura za 9x12 film! ;) |
obscuras [29. 04. 2012.] |
Ovo je prva takva u Hrvatskoj (sigurno!), a možda i na Svijetu! Bravo Jana! Da vidimo snimku! |
bio [29. 04. 2012.] |
Evo ja svoju građansku dužnost obavio :)) |
obscuras [30. 04. 2012.] |
Worldwide Pinhole Photography Day 2012. netom je istekao, a u galeriju svjetske pinhole fotografije prispjelo je već 310 radova među kojima su 4 iz Hrvatske. Autori su (redom prispijeća) Zdenko Profusek, Belišće (fotozine Amigo), Dubravko Grakalić, Samobor, Bojan Benčić, Zagreb i Dražen Kovačić, Zagreb (fotozine DarkSlide)! |
vinko [30. 04. 2012.] |
ja sam zakasnio, tolike rupice napravio, i nisam stigal od posla. grrrrr btw, napravio manju rupicu i dobio jos mutniju sliku, moracu jos poradit na tomu ;) |
obscuras [30. 04. 2012.] |
@vinko pošalji koju hoćeš. Perfekcija uopće nije u pitanju. Radovi se šalju do kraja svibnja. Važno je samo da se iz metadata opskurne snimke vidi da je snimljena u nedjelju 29. travnja 2012. :) |
pixino [30. 04. 2012.] |
Evo mega obscure postavljene 28.04. ispred Centra za kulturu u Čakovcu koju smo sklepali mi iz foto kluba Čakovec. Autoportret u mega obscuri. |
obscuras [30. 04. 2012.] |
Čestitke svima iz foto kluba Čakovec na izuzetnoj realizaciji! |
pogled_u_bb [30. 04. 2012.] |
Bravo Čakovčani! :) Bio sam u gužvi ali sam uslikao tulipane u dvorišću sa digitalcem, tek toliko da pridonesem brojnosti na WWPD :) |
janimir [30. 04. 2012.] |
|
obscuras [01. 05. 2012.] |
Bravo! Prvi dan nakon Worldwide Pinhole Photography Day-a 2012. u galeriju svjetske pinhole fotografije prispjela su već 1064 rada među kojima je 10 iz Hrvatske. Autori su (redom prispijeća već navedeni) Zdenko Profusek, Belišće (fotozine Amigo), Dubravko Grakalić, Samobor, Bojan Benčić, Zagreb i Dražen Kovačić, Zagreb (fotozine DarkSlide) te Miljenko Barbir, i gledam (?), Robert Grubačević, Osijek, Branimir Fagarazzi, Omiš (fotozine fago), Janko Belaj, Zagreb (fotozine janimir) i Mislav Ilijasevic, zagreb(fotozine pogled_u_bb). |
janimir [01. 05. 2012.] |
|
obscuras [01. 05. 2012.] |
Bravo Jana! Krasno je to što se na snimci vide i reške curenja svjetla između lego kockica. To bi se moglo popraviti na kameri da se ne ponovi na idućim snimkama, ali i ovako ima draž neponovljivog. |
pogled_u_bb [02. 05. 2012.] |
Meni je Janina odlična! (bolja od tatine ;) ) |
obscuras [02. 05. 2012.] |
Jana je kreativka, Jankić je perfekcionist. |
janimir [02. 05. 2012.] |
Janu još nisu iskvarili kritičari ;))) (nek su nam djeca slobodna s aparatima, to je najljepše) |
Double [02. 05. 2012.] |
Evo još jedne od Hrvata :)))) Pozdrav |
obscuras [02. 05. 2012.] |
Ma sve za 5! Već sam je komentirao u Tvom albumu! |
obscuras [02. 05. 2012.] |
U galeriju Hrvatske na WWPPD2012. fino bi se uklopil i ovaj autoportret koji je u čakovečkoj kameri opskuri gigantikus svojim digitalcem sa autoknipsom snimio fotoziner pixino (Siniša Ludaš iz Kotoribe)! Budući da čakovečka kamera opskura iznutra nije bila obojena crno (pa se stvaralo dosta lutajućeg svjetla) i mada je na svim kritičnim mjestima (spojevima i vratima) izuzetno dobro brtvila, slika na projekcionom zaslonu nije dovoljno kontrastna, ali ako to netko želi taj se "nedostatak" lako dotjera u P.S.-u. |
obscuras [02. 05. 2012.] |
To bi onda izgledalo ovak: Pored toga je i grupni portret ekipe pred čakovečkom kamerom opskurom gigantikom koju su članovi fotokluba postavili na trgu Republike u Čakovcu povodom svjetskog dana kamere opskure (WWPPD2012.- The Worldwide Pinhole Photography Day). Grupni portret je snimljen na fotopapiru kamerom opskurom sa prošlogodišnje pinhole radionice u ŠPU; WWPPD2011. |
sokol [02. 05. 2012.] |
Evo i jedne od mojih prvih obscurnih [url=http://www.pinholeday.org/gallery/2012/index.php?id=1612]OBSCURNI FOTOGRAFSKI HAIKU Najte mi zameriti, nije baš najoštrija, ali popravili bumo to ! |
sokol [02. 05. 2012.] |
|
obscuras [03. 05. 2012.] |
@sokol odličan prilog za WWPPD2012. Malo je tako fotografski zrelih među preko 1000 do sada prispjelih. |
obscuras [04. 05. 2012.] |
Do sada 14 radova iz Hrvatske. Odličan rad je priložio i fotoziner Bobo (Boris Štromar)! Zrelo fotografsko promišljanje pinhola. Slap ljudi. |
obscuras [05. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta pristiglo 1900 radova, od toga 15 iz Hrvatske! Petnaestu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "blue moment" poslala je 761 članica fotozina ksenija (Ksenija Španec). |
obscuras [06. 05. 2012.] |
Vrijeme za slanje radova za WWPPD2012 polako ističe. |
obscuras [08. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta pristiglo 2142 rada, od toga 16 iz Hrvatske! Šesnaestu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "solitude is a faithfull friend" poslalo je 2425 član fotozina matkovsmatko (Matko Vučica). Radovi se mogu slati do kraja svibnja. |
obscuras [09. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta pristiglo 2293 rada, od toga 17 iz Hrvatske! Sedamnaestu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Sun through the blinds" poslao je 6314. član fotozina pixino (Siniša Ludaš) iz Kotoribe. Hajdmo fotozinerice i fotozineri pinholičarke i pinholičari! Radovi se mogu slati do konca svibnja! Bit će još radova i iz pinhole radionica jer bilo je dosta polaznika ali zbog redovnih obveza još nisam sredio za slanje sve materijale. |
bio [09. 05. 2012.] |
Ostah bez razvijača :( |
obscuras [10. 05. 2012.] |
Dražene jel Ti dolazi netko iz Zagreba da Ti po njemu pošaljem razvijač? |
bio [10. 05. 2012.] |
Nije nažalost, ali valjda če se neko javiti :) |
obscuras [10. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta pristiglo 2354 rada, od toga 18 iz Hrvatske! Osamnaestu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Tail of the plane" poslao je 5894. član fotozina omen (Zlatko Ivanagić) iz Zagreba. |
obscuras [11. 05. 2012.] |
NOKIA mobile phone digital pinhole camera. Svrha adaptacije uređaja bila je dobiti maksimalnu dubinsku oštrinu kao i omogućiti snimanja detalja iz neposredne blizine. Procijenite. Držim da su rezultati zadovolajavjući.
|
esperanza [12. 05. 2012.] |
prof Obscuras, kad će naše fotografije snimljene 29.04.2012.-radionica ŠPU na wwppd |
esperanza [13. 05. 2012.] |
KOLKO NAS IMA......... na WWPPD 2012 galeriji |
obscuras [13. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta publiciran 2541 rad, od 2633 prispjela. Od publiciranih, 50 radova je iz Hrvatske! Prispjeli su radovi pinhole workshopa (radionica ©ame®@ obs©u®@)iz Škole Primijenjene Umjetnosti i Dizajna u Zagrebu među kojima je i troje fotozinera (0bs, esperanza & obscuras). Denis Kraskowitz, Katarina Klinčić, Denis Levicki, Anita Karabaić Bunčić, Jana Fantov, Sven Avmedoski, Beatricija Tadić, Mirna Čanađija, Maja Galić, Tai Pušić, Lara Orešković, Dora Šagud, Petar Ivan Diklić, Lidija Orešković, Lara Culović, Iva Čustović, Martina Lochert, Anamarija Paoletić, Filip Ugrin, Leda Halambek, Lorena Šafarić, Ognjenka Antunac, Dario Uroić, Ivana Šešlek, Matija Šipuš, Wane Mikulić, Kristina Kautero, Ante Vincetić i Martina Lovrić su ostali sudionici radionice čiji su radovi od jutros izloženi u galeriji Hrvatske na WWPPD2012. |
obscuras [14. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriju WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta pristiglo 2569 radova, od toga 51 iz Hrvatske! Pedesetprvu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "before the ice age" (#2653) poslalo je 1970 član fotozina vinko (Vinko Podpecan) iz Rijeke. Hadmo fotozinerice i fotozineri! Nadmašimo prošlogodišnje sudjelovanje Hrvatske na WWPPD-u! Radovi se mogu slati do kraja svibnja. |
obscuras [15. 05. 2012.] |
Još 16 dana za slanje radova za WWPPD2012! |
obscuras [16. 05. 2012.] |
Do sada su u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljena 2694 rada, od toga 53 iz Hrvatske! Pedesetdrugu sliku sa nazivom "Me, in the train." (#2744) poslalo je Filip Lučin iz Čakovca, a pedeseettreću sliku sanazivom "Split- cathedrall" (#2746) poslala je 768 članica fotozina Ejla (Jelena Popić) iz Splita. Prošlogodišnje sudjelovanje Hrvatske na WWPPD-u već smo nadmašili! Hajdmo fotozinerice i fotozineri! Pošaljimo još radova. Radovi se mogu slati koš do kraja svibnja. |
obscuras [16. 05. 2012.] |
Preostalo je još 14 dana za slanje radova! |
obscuras [19. 05. 2012.] |
Trenutno stanje u galeriji WWPPD2012.: od ukupno 2788 radova iz 69 zemalja Hrvatska je na 14. mjestu sa 53 rada. Ispred Hrvatske su: 1.-S.A.D. sa 727 radova 2.-Britanija sa 210 radova 3.-Brazil sa 163 rada 4.-Njemačka sa 146 radova 5.-Italija sa 136 radova 6.-Mexico sa 115 radova 7.-Australia sa 87 radova 8.-Francuska sa 83 rada 9.-Japan sa 78 radova 10.-Canada sa 74 rada 11.-Čile sa 63 rada 12.-Argentina sa 56 radova 13.-Poljska sa 55 radova Radovi se mogu slati još 12 dana (do konca svibnja). |
obscuras [20. 05. 2012.] |
Do sada su u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljena 2846 radova, od toga 53 iz Hrvatske! Radovi se mogu slati još 10 dana! |
obscuras [22. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljen 2921 rad, od toga 54 iz Hrvatske! Pedesetčetvrtu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Driving In My Car" (#2965) poslalo je 4508. član fotozina DavorD (Davor Dolenčić) iz Čakovca. Radovi se mogu slati još 8 dana! |
Ejla [22. 05. 2012.] |
Pih! Kineze smo odavno pretekli! |
esperanza [23. 05. 2012.] |
hoćemo li biti među prvih 13 veličansvenih? |
obscuras [23. 05. 2012.] |
Kad bi redove poslale sve fotozinerice i svi fotozineri koji su do sada sudjelovali u punjenju galerije Hrvatske na WWPPD-u, a to su: Krešimir Alinjak (kekz), Marijan Altus (maltus), Damir Altus (seewolf), Dražen Biljak (bio), Mladen Butković (moretto), Ante Delač (Ante_0S), Antonio Di Giusto (ant74), Petra Gospodnetić (Aywen), Aleksandra Imogen Ivir (sanda), Miroslav Kiš (mimikis), Dario Krmpotić (shkuri), Ana Lovrin (Anci), Vedran Mandić (melkior), Saša Petreković (spetreko), Ivo Punis (ipunis), Goran Sabol (RedEye), Velimir Šipoš (medok) i Sanjin Vobner (ssv) (ukupno 12 sa fotozina) kao i Ana Marija Franić, Gabrijela Rukelj, Vedrana Spudić, Inia Herenčić, Hrvoje Spudić, Mak Melcher, Oliver Bešić, Antonio Bonetić, Krešimir Kiš, Ejla Kovačević, Darko Tepert i Marko Umčević (još 18 koji nisu sa fotozina) blio bi to sveukupno 83 rada što bi Hrvatsku svrstalo među prvih 10! |
obscuras [23. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljen 2975 radova, od toga 55 iz Hrvatske! Pedesetpetu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Camera obscura Gigantica" (#3079) poslalo je 2784. član fotozina Davor-Zerjav (Davor Žerjav) iz Čakovca. Radovi se mogu slati još 7 dana, točnije do 31. svibnja u 19:00! |
obscuras [25. 05. 2012.] |
Još 5 dana! |
obscuras [26. 05. 2012.] |
Trenutni poredak po broju objavljenih radova u galeriji WWPPD2012. je: 1. mjesto S.A.D. sa 771 rad 2. mjesto Britanija sa 215 radova 3. mjesto Brazil sa 167 radova 4. mjesto Italija sa 162 rada 5. mjesto Njemačka sa 156 radova 6. mjesto Mexico sa 141 rad 7. mjesto Japan sa 119 radova 8. mjesto Kanada sa 102 rada 9. mjesto Australia sa 91 rad 10. mjesto Francuska sa 87 radova 11. mjesto Argentina sa 74 rada 12. mjesto Nizozemska i Norveška sa 65 radova 13. mjesto Čile i Poljska sa 63 rada 14. mjesto Portugal sa 56 radova 15. mjesto Hrvatska sa 55 radova Radovi se mogu slati još sljedećih 136 (i nešto sitno) sati! |
obscuras [26. 05. 2012.] |
Stanje danas u podne: Participants (3087) ALL, Participants (55), Croatia (drugi i dalje šalju, pretiču nas, a imamo još radova, bliži se finiš) |
0BS [26. 05. 2012.] |
Dvanaest namjernika je posnimalo po nekoliko slika mojim proluknjanim mobitelom, a niko nije poslal nijednu sliku (jer su ostale u mom mobitelu)! Kaj napraviti? Bi lepe prosil, |
obscuras [27. 05. 2012.] |
@0bs zmejlaj mi slike, ali ih sve imenuj pa bum ih ja nasajčil. Imenovati slike, znači svakoj slici dati naslov i pripisati ime onoga tko ju je upucal. Inače ostalo je još 114 sati za slanje radova na WWPPD2012.! |
obscuras [27. 05. 2012.] |
Spao broj sati za slanje radova na dvocifreni! |
alfa91 [27. 05. 2012.] |
Pratim i valjda uspijem barem neššto poslati!! |
esperanza [28. 05. 2012.] |
Ne brojim sate koliko je još ostalo, ali na wwppd stranici je 68 obscurnih slika iz hr. |
alfa91 [28. 05. 2012.] |
Danas sam po prvi put izašao sa camerom obscurom na slikavanje.Možda nešto i bude ....Na filmu je bilo ostalo 15 slika pa ćemo sutra vidit. taman kad misliš da sve znaš ne znaš ništa :) Imam analogno 35 mm tijelo i poklopac sa rupicom koju mi je napravia profesor Pitanja glase : 1.jesam li dobro napravio to što sam kadriranje prvo napravio sa 50 mm fiksnim objektivom i zatim skinuo objektiv i stavio poklopac sa rupicom.Raćunao sam, neko je rekao da bi to tribalo bit blizu (ne znam kolikog promjera/širine mi je rupica kad je nisam znao sam napravit)? 2.Profesor nam je pojednostavnio kako izračunat dužinu ekp ali koja blenda je tu kao nekakva početna vrijednost.Mislav je gore napisao kako izmjerit jel rupa ima f.92 ili sl a prof. ne spominje toliku blendu?? Većeras mi je na objektivu blenda bila 11 a ekp 1/30 (30 x 11=330----5000 jer je 200 asa /330 je 15,5sec.) stavim li f:16 x 1/15/sec =240 pa je i izračun drugaćiji. dakle kako i koju blendu koristiti ako mi objektiv/svjetlomjer pokaže F.8,0 ili F:11,00 na 1/125?? |
obscuras [29. 05. 2012.] |
Rocco, za konstantu kamere koja pri izmjeri blende 11 i expozicije 1/30 daje pinhole ekspoziciju od 15,5 sekundi, evo Ti čitava tabela za sve ekspozicije (1/15, 1/30, 1/60, 1/125, 1/250) i blende (4, 8, 11, 16). AKO JE IZMJERA exp. blenda. pinhole exp. 1/250 16 1,3 sekundi 1/250 11 1,9 sekundi 1/125 16 2,6 sekundi 1/250 8 2,6 sekundi 1/125 11 3,7 sekundi 1/125 8 5,1 sekundi 1/250 4 5,1 sekundi 1/60 16 5,3 sekundi 1/60 11 7,8 sekundi 1/125 4 10,2 sekundi 1/30 16 10,7 sekundi 1/60 8 10,7 sekundi 1/30 11 15,5 sekundi 1/15 16 21,3 sekundi 1/30 8 21,3 sekundi 1/60 4 21,3 sekundi 1/15 11 31,0 sekundi 1/15 8 42,6 sekundi 1/30 4 42,6 sekundi 1/15 4 85,3 sekundi |
obscuras [29. 05. 2012.] |
Proteklog vikenda galerija Hrvatske na WWPPD2012. dopunjena je radovima koje su priložili: AnaMarija Franic ("croatian opera") iz Zagreba, Gabrijela Rukelj ("neigbour's new car") iz Zaprešica, Sillvio Balija ("music instruments workshop") iz Zaprešica, Melita Juriš ("coffe break") iz Zaprešica, Irena Škrinjar ("MUO") iz Zaprešica, Šimun Tolic ("ŠPU") iz Zaprešica, Mirko Škoc ("HNK") iz Zaprešica, Ivan Cacic ("Bakaceva street") iz Zaprešica, Tomislav Josipovic ("Nike Grškovica street") iz Zaprešica, Morana Bartolic ("St. Stephan's cathedral square") iz Zaprešica i Sanjin Vobner (fotoziner:ssv) ("M in Maksimir") iz Zagreba. Pristigli su i radovi iz pinhole radionice na Zvjezdarnici koje su poslali Dominik Markušić ("Fountain") i Sanja Prnjak("Breweryhood") Tako je sada u galeriji WWPPD2012. od 3292 rada Hrvatska zastupljena sa 68 radova! Pretpostavljam sa to još nije sve. Ostalo je još malo preko 65 sati za slanje radova. |
alfa91 [29. 05. 2012.] |
Dobro ali kako da odredim koju ekp od ovih da koristim. Ukliko izađem vani stavim objektiv 50 mm i izmjerim 1/60 f:8 a to mi daje 10,7 sekundi u istim uvjetima mi svijetlometar na aparatu može pokazat 1/30 f:11 šta daje 15,5 sekundi Količina svitla u 1/60 f:8 1/30 f:11 je ista ali mi dužina od 10.7 ili 15,5 nisu iste ? Thnx |
pixino [29. 05. 2012.] |
Ja sam se malo poigrao i sklepal radionu u obscuru :) |
obscuras [29. 05. 2012.] |
@alfa91 To je razlika kao između 1/100 i 1/125. Ak se nemreš odlučiti uzmi prosjek ili sredinu razlike (13,1 sekundi ili 131/10), ili ak ne vjeruješ snimi sve 3 pokazane ekspozicije (10,7_13,1_15,5) pa usporedi snimke. Baš me zanima kak buš na štoperici odštopal 131/10 sekunde? ;) |
obscuras [29. 05. 2012.] |
@pixino nije to igrarija ta Tvoja igra! Koji si Ti igrač!?!! Prije bi to okarakteriziral kao znanstveni rad ili precizno znanstveno istraživanje, jer sasvim si korektno opislal materijale na koje je padala projekcija i sve uredno fotodokumentiral pa iz toga svatko može zaključiti da projekciju najkvalitetnije (za snimanje digitalcem sa stativa) odražava bijeli emajl ili bijelo plastificirani lim. Nije ni izolacioni stiropor loš, ali ima pregrubu površinu. Bijelo platno treba biti napeto, a bolje je i kada je škrobljeno. Najkvalitetnija bi slika bila na granulorefleksnim površinama (lim sa premazom granula kao na saobraćajnim znakovima, putokazima ili registarskim tablicama ali toga nisi imal pri ruci - u radioni). Odličan rad! Nastavi! |
obscuras [29. 05. 2012.] |
Trenutna situacija je već nadmašila sva dosadašnja sudjelovanja Hrvatske na WWPPD-u. Evo samo jedan od trenutnih statističkih pokazatelja. Svjetska populacija (6,983,593.450 stanovnika) izlaže na WWPPD2012. 3.326 slika. To je jedna slika na svakih 2,099.697 stanovnika. Populacija Htvatske (4,483.804 stanovnika) izlaže na WWPD2012. 68 slika. To je jedna slika na svakih 65.938 stanovnika. Odnos je dakle cca 1/32! |
alfa91 [29. 05. 2012.] |
Profesore, znaći li to da u biti isprintam i spremim ovu tabelu u žep, te kad na svjetlomjeru nađem/vidim najbližu ekp i blendu okidam po tabeli ev. neku srednju vrijednost između dvi vrijednosti?? Šta radim kada mi je ekp ispod 1/15 recimo 2 sec na f:4?Jel sistem uvik isti ? 2 x 4=8 5000/8 =625 sec =10 min i 25 sec? ovo pitam jer je vrijednost u tabeli samo do 1/15 :) ?? Hvala još jednom |
obscuras [30. 05. 2012.] |
@alfa91 gledaj malo bolje. Tabela je napravljena za sve kombinacije ekspozicija: 1/15, 1/30, 1/60, 1/125, 1/250 i blendi: 4, 8, 11, 16. |
obscuras [30. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljeno 3529 radova, od toga 70 iz Hrvatske! Šezdesetdevetu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Petrica Kerempuh" (#3621) poslalo je Haris Avdić, a sedamdesetu sliku sa nazivom "The Works" (#3632) poslao je Alan Maričić, obojica iz (grupe:Krmpotić) Zagreba. Do zatvaranja submissions forma WWPPD2012 ostalo je još 29 sati! |
obscuras [30. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljeno 3535 radova, od toga 71 iz Hrvatske! Sedamdesetprvu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Cathedral" (#3646) poslala je Eva Lumezi Šimatović iz Zagreba (grupa:Krmpotić). Do zatvaranja submissions forma WWPPD2012 ostalo je još 27 (i nešto sitno) sati! |
obscuras [31. 05. 2012.] |
Do sada je u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljeno 3617 radova, od toga 73 iz Hrvatske! Sedamdesetdrugu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "the bicycle toothbrush and pinholes with lenses" (#3668) poslalo je Dario Ktmpotić (fotoziner br 728 SHKURI) iz Zagreba (grupa:Krmpotić), a sedamdesettreću sliku, sa nazivom "through" (#3707) poslala je Ana Boljar iz Zagreba (grupa:Krmpotić). Do zatvaranja submissions forma WWPPD2012 ostalo je još 18 (i nešto sitno) sati! |
obscuras [31. 05. 2012.] |
Još 25 minuta! |
obscuras [31. 05. 2012.] |
.....do zadnjeg sata! |
obscuras [31. 05. 2012.] |
1 sat prije zatvaranja obrasca za prijavu radova (submissiom form) na stranici WWPPD2012. (danas u 19:00) u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta objavljeno 3789 radova, od toga 75 iz Hrvatske! Sedamdesetčetvrtu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "u travi" (#3738) poslalo je Krešimir Alinjak (fotoziner broj 1511) (kekz) iz Slavonskog Broda, a sedamdesetpetu sliku, sa nazivom "Praise to Heaven" (#3889) poslala je Tereza Brkusic iz Zagreba (member of Krmpotic:Zagreb group). Još neko vrijeme iza 19:00 će se obrađivati prispjeli radovi, tako da će se konačni rezultati znati kasnije. |
obscuras [31. 05. 2012.] |
Ističe zadnjih 60 minuta. |
obscuras [31. 05. 2012.] |
Po isteku vremena i zatvaranja obrasca za prijavu radova (submissiom form) na stranici WWPPD2012. (danas u 19:00) u galeriji WWPPD-a 2012. iz cijelog svijeta (74 zemlje) objavljeno 3029 radova, od toga 76 iz Hrvatske! Sedamdesetišestu sliku u galeriji Hrvatske, sa nazivom "Plan B" (#3907) poslalo je Dražen Biljak (fotoziner broj 5400) (bio) iz Splita. Pretpostavljam da će se još neko vrijeme obrađivati prispjeli radovi, tako da će tek kroz nekoliko dana biti poznat konačni rezultat. Trenutni poredak (prvih 20 u svijetu) po broju poslanih radova je: 1 S.A.D. 861 2 Brazil 288 3 Britanija 224 4 Italija 196 5 Argentina 182 6 Mexico 175 7 Njemačka 166 8 Španjolska 148 9 Japan 144 10 Australia 110 11 Francuska 110 12 Kanada 107 13 Portugal 86 14 Poljska 79 15 Hrvatska 76 16 Nizozemska 70 17 Norveška 67 18 Čile 63 19 Češka 51 20 Andora 45 Da su radove poslali svi dosadašnji sudionici iz Hrvatske (koji su ovaj puta prespavali WWPPD), Hrvatska bi bila zastupljena sa 102 rada. |
obscuras [02. 06. 2012.] |
U galeriji WWPPD2012 izložena su 3882 rada iz 74 (od 242) zemlje svijeta (u 74 zemlje iz kojih su izloženi radovi živi 77,82% svjetske populacije). Hrvatsku predstavlja 76 radova, pa je po broju izložnih radova Htvatska na 15. mjestu. Ako se pak gleda razmjer broja stanovnika i broja prispjelih radova u svakoj od zemalja sudionica WWPPD2012. tada je Hrvatska (sa 56.455 stanovnika po izloženom radu) na trećem jestu u Svijetu. Čestitam svima koji su svojim radom doprinijeli ovom rezultatu. |
obscuras [05. 06. 2012.] |
Zahvaljujem na odazivu i čestitam svima koji su sudjelovali u ovogodišnjoj akciji WWPPD2012 ili su na bilo koji način doprinijeli postignutom uspjehu. Mada sve vrste statističih obrada pokazuju veoma visoku poziciju Hrvatske na svjetskoj "pinhole sceni" ono što me najviše raduje u našem nastupu je izgled galerije Hrvatske na WWPPD2012. Takovu raznolikost radova (tu se podrazumijevaju i kamere, jer i one su autorski rad) nije pokazala nijedna druga galerija bez obzira na broj priloga. Nadam se ponovnom okupljanju (u još većem broju) za The Worldwide Pinhole Photography Day 2013.! Stojte zdravo i uživajte! |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))