Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Zaključavanje fokusa+ tamna pozadina na fotki + duga dnevna ekspozicija
melrose
[09. 01. 2013.]

Dragi članovi,

nova sam na forumu i s malo ambicijoznijom fotografijom. Sve vas lijepo pozdravljam i želim puno dobrih fotki u Novoj 2013.

Molim vas da mi objasnite 3 stvari:

1.)što znači zaključati fokus? Pogledala sam nekoliko članaka na tu temu i nije mi do kraja jasno čemu/u kojoj situaciji se koristi.

Imam Canon EOS 500 fotoaparat.

2.)Kako dobijem prilikom fotografiranja crnu podlogu i je li to uopće moguće (nešto mi zvoni da se to dobijama brzim shutterom)?

3.) Što se dobiva dugom dnevnom ekspozicijom fotkajući statične objekte/motive? Probala sam doma oko 12 h na 5 sec, f/5,6, ISO 100, 70 mm slikati u kući slikati jedan motiv za probu i ništa se naročito nije dogodilo osim preeksponirane fotke.

Unaprijed se ispričavam za eventualnu nesuvislost u pitanjima i dužinu teme.

Hvala; odgovori bi mi puno značili...


Z-foto
[09. 01. 2013.]

najbolje da sama dođeš do odgovora.

rekla si da pretpostavljaš da se to dobije brzim shuterom a onda si probala na 5 sekundi što baš i nije brzo? S ovim postavkama i ne možeš dobit niš drugo nego šta si dobila...

aj još malo probaj... :)

Z-foto
[09. 01. 2013.]

ovo šta sam napisao odnosi se na pitanje br. 2

Terzic
[09. 01. 2013.]

1. isključi autofokus

2. kratka ekspozicija i flash, po potrebi ND filter (ukoliko najbrži shutter koji još može sinkronizirati s flashem nije dovoljno brz da zacrni pozadinu)

3. Ukoliko je aparat na stativu, dobit ćeš jasne statične motive, a zamućeno sve što se miće.

Ukoliko ga držiš u ruci, dobit ćeš nešto apstraktno.

Za toliko dugu ekspoziciju na toj blendi po danu ti treba ND filter.

melrose
[09. 01. 2013.]

Z-foto 1. i 2. pitanje nisu u vezi. Svejedno hvala. Terzicu, kratko i jasno, to mi treba. :)

Night
[09. 01. 2013.]

Nema smisla odgovarati na postavljena pitanja nego idemo ovako, pročitaj ove tri knjižice sa linkova na dnu posta. Uz čitanje možeš odmah i probati na aparatu to o čemu se govori. A prije svega ne bi bilo loše uzeti priručnik od 500D koji se dobije s njime i pročitati ga od početka do kraja. Tek toliko da znaš što aparat može i gdje se što nalazi.

1 Djulijano Belic - Skola Fotografije - SVJETLO

2 Djulijano Belic - Skola Fotografije - FOTO APARAT I BLIC

3 Djulijano Belic - Skola Fotografije - FOTOGRAFSKA KOMPOZICIJA

Terzic
[09. 01. 2013.]

Zaboravih pod 1.

Koristiš ga kad:

a) bi aktivacija autofokusa poremetila željeni fokus

b) slikaš u mraku high speed fotografiju i zamrzavaš situaciju flashem - aparat neće okinuti dok autofokus ne ulovi nešto što se u mrklom mraku neće dogoditi.

c) razno

Febivjetar
[09. 01. 2013.]

pitanje 3- duga ekspozicija uglavnom služi da pokaže pokret. npr. rijeka, auti(tragovi lampi), ljudi na cesti itd. statični objekti će uvijek ostati statični i da ih eksponiraš do jutra, jel. zato se i zovu statični. no, kad imaš u kadru npr. statični objekt npr. semafor na raskršću i pokretne objekte(auti, ljudi itd.) onda na dugoj ekspoziciji dakle od 1/6 pa na dulje dobiješ neošte tj. zblurane objekte u kretnji a koji su kontrastni statičnim objektima tipa semafor, bandera, prometni znak itd. ili slična kombinacija statičnog kamena i rijeke ili slapa u pokretu na dugoj ekspoziciji. slobodno prošvrljaj po mojoj galeriji pejzaža. tamo ćeš naći puno ovakvih fotki... još nešto, u vrijeme u danu kada ima puno dnevnog svjetla teško ćeš dobiti dužu ekspoziciju. osim ako si u mračnom stanu tj. prostoriji. ako želiš fotkat jako duge ekspozcijie u pol bijelog dana na dnevnom svjetlu probaj stavit ISO na 50, smanji blendu na f/22 i možda ti bude dovoljno. ako imaš polarizator stavi ga gore jer on isto skida 2 blende tj. produžuje ekspoziciju. ako ti ni to ne bude dovoljno, a mnogima nije, onda si kupi ND filter kojeg možeš naći u različitim gradacijama zatamnjenosti. imaš one koji skidaju samo jednu blendu pa do onih koji skidaju 3 blende ili čak i 10.

melrose
[09. 01. 2013.]

Night, proučila sam sve od početka do kraja. I pofotkala podosta. malo se razvijam. Nešto je sjelo, nešto bude. Hvala za link Belićev, volim kako objašnjava :))))

Terzicu :))))

Hvala vam dečki

melrose
[09. 01. 2013.]

Febi, super, pogledat ću fotke.

Febivjetar
[09. 01. 2013.]

ovo drugo su ti vidim sve objasnili a i poslušaj Nighta.

ono kaj ti ja mogu reći da obavezno proučiš je teorija kompozicije. to je nešto sa čime se večina fotografa na zineu a i šire jako muči jer im se ili nije dalo ništa čitat ili jednostavno ih zadovoljava ono što dobijaju ma koliko to loše bilo. bez kompozicije nemaš fotku!!! đaba ti apsolutno sve drugo -lijep motiv, adekvatno svjetlo itd. i da, ne brkaj lijep motiv, zanimljivo svjetlo ili uvjete sa poznavanjem kompozicije. to nije isto i ako ne znaš kadrirati i najljepši i najzanimljiviji motiv ili ideja mogu ispasti loše.

pixino
[09. 01. 2013.]

1. npr: zelis fotkati neku auto utrku. Auti jure brzo i tesko je autofokusom uhvatiti i zamrzniti auto na fotki a da bude fino kadriran i ostar (bar je sa amaterskom opremom tesko). Tad si fokusiras neku tocku na cesti gdje zelis da ufotkas jurecu makinu. Kad odredis tocku fokusa iskljucis na foticu auto fokus (stavis ga na MF ili kak vec imas oznaceno) i ne diras onaj prsten na objektivu za rucno fokusiranje. Pripremis kadar i cekas auto da ti udje u polje gdje si prije fokusirala. Kad auto uleti u to polje, odmah okidas (stedis na vremenu za fokusiranje jer si to ucinila prije) !

melrose
[09. 01. 2013.]

bacam se na proučavanje!

Hvala svima!

KreSica
[10. 01. 2013.]

Ajd da i ja dopišem koju, bar ono što nije rečeno do sada ...

Pod 1. - fokus se zaključava i kod fotkanja panorama (fotki slaganih iz više fotografija) kako bi sve zajedno dobilo isti dof i dojam. Zatim, fokus se zaključava i kad želiš fotkati neku akciju koja je prebrza ili prezbunjujuća za autofokus (panning, zooming, auti u pokretu ...)

Pod 2. - u mom slučaju sa 1/4000 s sinhronizacijom flasha , moraš imati dedicated top blic, u tvom slučaju vjerojatno 580 II

Pod 3. - duge ekspozicije u dnevnim uvjetima na statičnim motivima se uvijek rade sa ND filterima, i služe za dobivanje dubokih tonova boje, uglavnom se koriste za "mrtve prirode" ...

Nego, pitanja su ti dosta neprecizna. Možda češ konkretnije odgovore dobiti preciznijim pitanjima.

Dobrodošla, by the way :D

Lagonda
[10. 01. 2013.]

1. Koristi u nekim situacijama, navedenim od strane kolega. Nista drugo nego imati manualni fokus. MF. Neki put je to dobro. Recimo ja kad fotkam zvijezde kroz aparat i objektiv, obavezno imam MF. I rucno namjestam fokus dok ne dobijem ono sto zelim. AF ti naprosto nema smisla. Shvatit ces kad vidis fotke. :)

2. Crna podloga se dobiva da stavis crnu deku iza. :) Salim se malo, naravno, ali "crna pozadina" se moze dobiti na vise nacina. Ovisi gdje i kako fotkas. Moras navesti neki primjer na koji mislis pa cemo te uputiti sto i kako dobiti crno. Nije samo shutter u pitanju.

3. Dugim expozicijama se dobiva razmucenost, skupljanje male kolicine svjetla ili nesto trece... Po danu dugacka expozicija sluzi za recimo "micanje" ljudi iz kadra (jer hodaju) a da staticne motive kao sto su zgrada, kip, ulica ostanu u kadru. Time se moze dobiti efekt grada duhova i slicno. Ono sto u takvim situacijama treba znati je kolika je kolicina svjetla i koliko to moras "stopirati". Naime, 5 sekundi nije nista po danu. Treba ti bar nekoliko minuta i vise. Imam ND filtre koji skidaju 10 bledni, to ti je oko 1024 puta duza expozicija neko "pod normalno". Medjutim, iako zvuci puno, na normalnu expoziciju od 1/1000 sekunde (sto je po danu vrlo vrlo realna situacija) ja bih dobio sekundu. A sekunda po danu nije puno. Postoje i filtri koji skidaju 13 cak i 20 blendi. Al ovaj zadnji je rijetkost.

Dakle, moras malo znati sto i kada snimati da ulovis dan, a da opet nemas previse svjetla jer ces morati sarafiti 5 filtra jedan na drugi sto opet nosi svoje probleme i tako...

I da, velkam tu d Zine. :)

Terzic
[10. 01. 2013.]

Eh da, LAgonda, ovo te mislim pitati već nekoliko puta, pa nikako.

Kaj bi solarni filter napravio po pitanju fotografije grada?

Jel ga imaš možda? Aj fotkaj s njim nešto osim sunca XD

Lagonda
[10. 01. 2013.]

Imam ih vise. Nisam nikad probal, al mogel bi. S tim da mi je jedan malo veliki. 280mm promjera. AK imas takav objektiv, nema frke. S drugim bih mogao napraviti malo probe. :)

ipecek
[10. 01. 2013.]

Kad ste se već dotakli ND filtera, može li netko napraviti par preporuka.

Najbolji omjer uloženog i dobivenog primjerice. Već duže razmišljam o ND, čak sam i gledao Polaroidov varijabilni ND jer mi se čini kao najbolja opcija da bih uopće dobio dojam što točno želim od ND filtera, ali čitam da ima nešto protiv žute boje.

Lagonda
[10. 01. 2013.]

Ja koristim B+W. Dosta korinsika se zali na jeftinije da odlaze u neke boje. Generalno, koliko para, toliko muzike. Iako, ne mora biti nuzno pravilo. Samo bi bilo sugavo da kupis nekaj i onda skuzis da to nije to. Ako mozes, probaj od nekog. Cisto da vidis kako ti se ponasa.

ipecek
[10. 01. 2013.]

Od B+W imam polarizacijski, ali na takav trošak na nešto za što još nisam siguran da mi nužno treba, još nisam sasvim spreman :)

Ima li kakvih nuspojava, ako se koristi sa step-up adapterima? Ako bih već uzimao, onda bih uzeo 62mm, pa će preko adaptera biti kompatibilan sa svim objektivima koje imam.

Lagonda
[10. 01. 2013.]

Nemam pojma. Nikad nisam radio sa adapterima. Ako ti ne smeta za kadar, super.

Night
[10. 01. 2013.]

Nema nuspojava osim što obično ne možeš staviti lens hood ako imaš step-up filter.

zcuvalo
[10. 01. 2013.]

Vidi ovo aki ti odgovara. Prodajem..

Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.

site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…