njo [30. 01. 2015.] |
Navodno je jedna od nôvina kod Canona i novi 5D sa 50mpx |
Klik-Kid [30. 01. 2015.] |
Cekam 5Ds III |
ipecek [30. 01. 2015.] |
Canon sa Sony senzorom, i snijeg je počeo :D |
sokol [30. 01. 2015.] |
Konačno ! |
seewolf [30. 01. 2015.] |
nije nuzno sony senzor. na canonrumorsima pise da ima onu Enesto sony tehnologiju ali i da ima dual pixel af tehnologiju.. tako da je nesto izmedu canona i nikona sto se tice senzora. i pise da nece imati toliku bjesnu osjetljivost jer se vise gura na tocnost boja. mene jedino veseli verzija bez aa filtera. oprostito bi im sto nema minimalno 6fps-ova nego ima 5 :). |
ipecek [30. 01. 2015.] |
Nisam siguran da će Canon imati verziju bez aa filtera. Pošto se Sony spominje kao vlasnik senzora, a A7rII već dugo nije samo glasina, sumnjam da će Canonu dati da im bude konkurencija. |
epozar [30. 01. 2015.] |
Pa pišu da su DVA: |
HrvojeBakovic [30. 01. 2015.] |
S obzirom da se radi high end aparatu namjenjenom landscaperima mogli su ubacit gps! Cak i wifi, to trpaju u ova plasticna sranja pa mogu i u njega.. |
sholky [30. 01. 2015.] |
Wi-Fi navodno nije u novoj sedmici jer signal ne ide kada je cijelo tijelo metalno (u 6D je gornja strana plastična). Ako će isto tako bit i u novoj 5-ici meni je to ogromna mana, GPS je koristan kome je koristan, ali Wi-Fi je nešto što stalno koristim. Sve ćešće na eventima klijenti traže da se nekoliko fotki pošalje odmah, a onda stvar spasi prebacivanje na iPhone na kojem je Photoshop Express. Puno brže i efikasnije nego da se nosi laptop. Druga primjena u studiju i na jačim sessionima, možeš ili prebacit smanjene fotke na neki tablet ili pune na laptop. I onda klijent odmah na velikom zaslonu gleda što i kako radiš i sugerira korekcije, umjesto da mu kao idiot pokazuješ zaslon fotića koji ti još visi oko vrata. :D |
cigo [30. 01. 2015.] |
100 mb full quality cr2. Just what we need |
HrvojeBakovic [30. 01. 2015.] |
Citam sad na rumorsima da uz aparat isporucuju 2tb hdd |
epozar [30. 01. 2015.] |
otkat mobači imaju 13+ mb senzore, ovih 50 u Canonu nije ništa dramatično :) |
Night [31. 01. 2015.] |
To sa GPS/WiFi i metalnim kućištem je samo jedna Canonova glupost, ako imaju prosjek za gornji LCD vrlo jednostavno se tu ukomponiraju i antene za GPS i WiFi. |
oggy30 [31. 01. 2015.] |
kad izade vjerojatno ga kupim ;) cigo kupi si veci tvrdi ;) |
tomi [31. 01. 2015.] |
za što će tak nešto biti bolje od recimo 24MP, ili 36? Ili je ovdje smisao svega jednako pitanju "zašto si pas liže jaja?" |
freelancer [31. 01. 2015.] |
...@tomi; baš to:) a i mačke i cucki u dvorištu budu bolje fotkani...!:)) |
oggy30 [31. 01. 2015.] |
zato kaj je veci od nikona:))) znal sam da mi nesto fali u zivotu dvoriste, pas i mica ;) |
JMatic [01. 02. 2015.] |
lako bi se nasla upotreba toliko megapixela, nedavno sam radio printeve fotki na 2x1.5 metar na 300dpi. No mene brine koji ce to objektivi moc podrzat ostrinom. |
epozar [01. 02. 2015.] |
očito će novi 11-24/4L bit savršen objektiv za novu peticu Također, vidim tu i znatno povećanje DR-a kroz "gušće filteriće" na chipu.. |
sholky [01. 02. 2015.] |
@JMatic - mislim da je 50MP FF još uvijek manja gustoća piksela nego 24MP APS-C, a nitko ne pita postoje li za hrpu takvih fotića dovoljno oštri objektivi. :) Druga stvar je da je apsolutni mit da objektiv može ne biti dovoljno oštar za neki senzor. Ako staviš isti najgori mogući objektiv na 12MP i 50MP FF senzor, dobit ćeš više oštrine na fotiću sa više rezolucije. Naravno da ćeš sa oštrijim objektivom dobiti još više, ali ista usporedba vrijedi i za dva različito oštra objektiva na istom senzoru jako niske rezolucije. Stvari nisu tako jednostavne. |
JMatic [04. 02. 2015.] |
jel zna netko za sta bi bio bolji S a za sta R? Citam da ce lendskejperi htjet vise R. No sta s nama ostalima? :) |
ipecek [04. 02. 2015.] |
Baci oko na A7 vs A7r ovdje Dobro je prikazana razlika koju radi R model, bez low pass filtera. |
epozar [07. 02. 2015.] |
|
ipecek [07. 02. 2015.] |
Nije review, nego njegova očekivanja što bi moglo biti... This review page will be updated when my 5Ds bodies arrive, but for now, below are my expectations for this camera. |
epozar [07. 02. 2015.] |
Uh imaš pravo ;) |
cigo [07. 02. 2015.] |
60 mb file :)))))) a bit ce sigurno visi jer je rijec o 14 bitnom rawu :D :D :D |
sholky [07. 02. 2015.] |
Kad sam testirao D800 bilo je cca. 75MB, ovo bi onda trebalo bit preko 100MB. :D Meanwhile za stvari poput evenata i koncerata mi klijenti dobiju oko 0.5 megapiksela fileove smanjene za web (facebook veličina 960*480) i 5 megapiksela full size za slanje u časopise (sRAW na 6D). Da im idem slat 20 megapiksela vjerojatno bi prigovarali jer se nikom ne da skidat toliko megabajta s interneta kad je i ovo itekako dosta. :D Reklamiranje ovoga kao nečeg za wedding fotografe mi isto baš i ne drži vodu, barem ne s trenutnim kompjuterima/diskovima. Ali za neke specijalizirane primjene je vjerojatno dušu dalo. :) Inače 11-24 mi je puno napetiji nego 5DS, samo da nije te cijene... :/ |
KreSica [07. 02. 2015.] |
Bezveze, Pentax ima 52 megapixela :D |
Zabac [07. 02. 2015.] |
Za industrijsku fotografiju, za modnu fotografiju. Mada je malo bezveze uz velikoformatne kamere. |
JMatic [08. 02. 2015.] |
velikoformatne kamere kostaju deset puta vise,osim pentaxa on je tri put vise, ali za njega bi morao i nove lece uzimat. Ovak mogu fino svoje L prajmove iskoristit. Nedavno sam radio cetrdeset printeva na 2x1 metar pa sam morao rentat phasea. Upravo u produkciji imam cetiri stendera gdje su ljudi u prirodnoj velicini, tako da bi mi i 100 megapixela dobro doslo. :) Ja sam zadovoljan tehnickim detaljima kamere, samo da jos prodje neko vrijeme da vidim dojmove u stvarnom koristenju da nema nekih felera. |
Zabac [08. 02. 2015.] |
Da, koštaju. To mi nekako lići na ovo ovdje. Povećati broj piksela se može ili većom gustoćom piksela ili većim senzorom. Prvo je jeftinije i lošije rješenje od drugoga. Toliko velika gustoća tražiti će još bolje i kvalitetnije objektive. Ne znam gdje je granica u "rezoluciji" objektiva, tj. materijala od kojih se rade objektivi. Ako se pogledaju gustoće piksela, tada: Pentax 645Z ima 3,69Mpix/cm2 Nikon D810 ima 4,28Mpix/cm2 Canon 5Ds ima 5,86Mpix/cm2 PhaseOne P65+ ima 2,76Mpix/cm2 Hasselblad H5D-60 im 2,78Mpix/cm2 Zadnja dva su samo za usporedbu. Očito visoka gustoća piksela predstavlja problem kad velikoformatne digitalne kamere ne idu na povećanje gustoća. Doduše zadnja dva imaju CCD senzore koji su skuplji, ali očito kvalitetniji od CMOS-a (. tu je dotaknuto zašto). |
HrvojeBakovic [08. 02. 2015.] |
Na iso 100 raw nebi smio bit veci od 75mb |
sholky [08. 02. 2015.] |
To o čemu pričate nije veliki nego srednji format (Phase, Hass, Pentax 645 itd.), veliki format u digitalnom obliku nažalost ne postoji. @Zabac - stvari su malo kompliciranije od ovoga što si napisao. CCD ima neke svoje prednosti, ali općenito nikako ne možeš reći da je kvalitetniji. Da je onda ne bi cijela industrija prešla sa CCD-a na CMOS, izuzev najjeftinijih kompakata i (ne svih) srednjeformatnih. :) Za povećanje rezolucije su isto tako stvari komplicirane. Sigurno određeni utjecaj ima cijena proizvodnje, ali vjerojatno još više procesiranje tako golemih fileova. Inače bi mogao uzet npr. senzore iz Sony Xperije Z3 i samo ih stackat u mrežu dok ne popuniš srednji format. Neki brzinski izračun kaže da bi tako dobio oko 1200 megapiksela, a svaki RAW file bi sigurno bio veći od gigabajta. :D Što se tiče objektiva napisao sam već gore - to sa oštrinom objektiva za pojedini senzor je mit. Objektiv je analogni uređaj, nema tu nekih fiksnih granica i pogrešno je razmišljati u tom smjeru. Oštriji objektiv će uvijek dati oštriju sliku bez obzira na senzor na koji projicira istu sliku (unutar nekih razumnih granica). Isto tako senzor sa više megapiksela će uvijek dati veću rezoluciju od onog s manje megapiksela, čak i ako oba koriste neki polovni kit objektiv koji kupiš za 1000kn. Naravno da su razlike veće ako kombiniraš prave stvari, ali nema fiksnih granica. |
Zabac [08. 02. 2015.] |
Razlućivost objektiva itekako igra ulogu kod vrlo velikih gustoća piksela na senzoru. igra ulogu i njegova konstrukcija. Nekad (film) nije bilo važno da li zrake svjetla padaju okomito na cijeli film, a danas je bitno (marketing je to iskoristio i sve novo nazva "digitalnim"). Problem je i litografski proces koji ima konačnu finoću. Smanjivanjem zamog piksela, odnos razmaka između piksela i samog piksaela sve je gori (teoretski, može se napraviti toliko mali piksel da je površina piksela i razmaka 1:3). To se još uvijek neće desiti. CMOS je prevladao jer je usavršen i dosta jeftiniji od CCD-a. To jedini razlog zašto je većina senzora CMOS. Kod senzora male gustoće piksela i prosjećan objektiv je dao dobru do odlićnu fotografiju, a kod ovakvih, sako vrhunski objektivi igraju ulogu i pitanje je dali stari objektivi budu sposobni izvući maksimum iz novog senzora. |
del23 [08. 02. 2015.] |
Kada sam prelazio sa 12mpx na 24mpx već su krenule debelo rasprave o tome koliko mpx stakla mogu "punit". Osobno, primjetio sam da su mi u pravilu fotografije oštrije sa istim objektivima na više mpxa senzoru, također isti ti objektivi nemaju nikakvih problema ni sa 36mpx senzorima (govorimo o cca. 30god starim staklima). E sad, gdje je granica i postoji li uopće u praksi, ne znam ali znam da sve preko 18mpx stvarno treba maloj količini fotografa, a 50mpx stvarno maloj količini fotografa. Čini mi se da se još jednom gura ono što je jeftinije i brže za napravit ali ne nužno i potrebnije |
sholky [08. 02. 2015.] |
@Zabac - majke ti odakle ti izvlačiš te informacije? :D Ovo sa cijenom CMOS-a u odnosu na CCD je krivo, ovo s površinom je krivo, ovo s rezolucijom objektiva je točno ali promašen point. :D |
cigo [08. 02. 2015.] |
bit ce veci jer je 14 bitni raw na nikonu otprilike 74 mb "Kada sam prelazio sa 12mpx na 24mpx već su krenule debelo rasprave o tome koliko mpx stakla mogu "punit". Osobno, primjetio sam da su mi u pravilu fotografije oštrije sa istim objektivima na više mpxa senzoru, također isti ti objektivi nemaju nikakvih problema ni sa 36mpx senzorima (govorimo o cca. 30god starim staklima)." tako je. ima tu par bisera koji su pisali kad je nikon d800 izasao da postoji samo 5 objektiva (naravno najskupljih) koje nikon preporuca za koristenje na tom tijelu. iznenadio sam se kad sma stavio gore 15 godina stari 50mm 1.8 i skuzio da radi i da je ostar |
sholky [08. 02. 2015.] |
@Cigo 100% potpis na to, iako ako ćemo biti fer 50mm objektivi su uvijek oštri na svemu. :D |
Zabac [08. 02. 2015.] |
To je točno, samo do kada. Mislim kako je Yashica imala vrhunske objektive koji i danas mogu odlično poslužiti na digitalnim tijelim jer su pazili kod konstrukcije. 50mm objektiv je standardni objektiv i valjda ih je napravljeno više nego svih ostalih objektiva zajedno. Konstrukcije Tessara i Sonnara se valjda i danas koriste u nešto izmjenjenom obliku. Pa čak je i Zenitar 50mm solidno upotrebljiv s cijenom oko 100kn. |
cigo [08. 02. 2015.] |
Sta me boli kifla do kad. Bitno da sad radi |
Zabac [08. 02. 2015.] |
Imao sam na pameti kako ne rade tako bas svi stari objektivi. Neki su jednostavno losi. |
del23 [08. 02. 2015.] |
Zabac istina, znaš kako kažu, "Loša droga je loša....." :D |
Baya [09. 02. 2015.] |
Neki su jednostavno bili loši, i na 5 Mpix i na 35 mm filmu. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))