MilosB [23. 09. 2016.] |
Sta preporucujete, koje su pojedinosti, tj sta je prijednost/mana, probao googlat no nenalazim direktna iskustva nego teoretisanje, moj deda je to gledao i .... diapozitive koje gledam , provia i velvia od fuji negative 160 pro fuji, izmedju istih je lako videti razliku u vidu odziva na razlicite boje, te cjelokupni "tint" al usporedba "tehnologije" ne |
gogoya [23. 09. 2016.] |
ja samo znam da su dijapozitivi zakon - imam doma kvalitetan dijaprojektor i sve fotografije koje sam napravio na dijapozitivima su mi po bojama mali mrak. I ktome još je užitak gledati slike na zidu u dijagonali preko 3 m. Kao u kinu. |
zcuvalo [23. 09. 2016.] |
Dijaći su jako osjetljivi na ekspoziciju. Odstupanje veće od poa stope u pravilu dovodi do promjene boja i sve ostalo s tim u vezi. Negativi su po tom pitanju tolerantniji i trpe veća odstupanja u ekspoziciji od idealne. Dijaće ne možeš više klasičnim putem uvećati na papir - ta je tehnologijaotišla u zaborav (tzv. ciba postupak). Negative možeš klasičnim putem uvećati. Dijaći su u pravilu bolji kod prenosa boje, negativi su tu malo lošiji ali i to je tak-tak... |
kaplan [23. 09. 2016.] |
Dijapozitivi će ti biti jednostavniji za digitaliziranje. |
MilosB [24. 09. 2016.] |
Aha, znaci dijapozitiv bez tocne ekspozicije da zaboravim. :) |
janimir [24. 09. 2016.] |
Prvo kratki uvod: Dijapozitivi su nekoć bili jedino pravo rješenje za profesionalnu fotografiju i njenu reprodukciju. Kako u novinskoj (brzoj), tako i u sporoj fotografiji (reklamna, modna, monografska…). Uz preduvjete preciznog svjetla (poglavito boje svjetla!) i precizno izmjerene ekspozicije davali su optimum koji se u fotografiji mogao postići, no nisu opraštali greške: kriv balans boje, kriva ekspozicija i sve ode… Kolor negativi su dozvoljavali veće odstupanje pri snimanju, bili su “tolerantniji na greške” i bio ih je veći izbor, ali… Dijapozitivi su bili brže gotovi jer razvija se samo film, ne i film i fotografija, bili su oštriji jer su imali korak manje u reprodukciji (bez objektiva u aparatu za povećavanje) i u doba kad skeneri “nisu znali” pravilno očitati negative bili su kudikamo prihvatljiviji za tiskovine - ne samo da je skener bolje “čitao” dijapozitive, već je i skenerist lakše uspoređivao original gledajući sam dijapozitiv, negoli “zamišljajući boje s negativa” ;)
Toliko o prošlosti (a govorim iz vlastita iskustva, što kao fotograf, što kao skenerist), a sad malo o “trenutnosti”: Danas je digitalna fotografija preuzela nekadašnju profesionalnu ulogu dijapozitiva (precizna i brza reprodukcija) i dovela do smanjenja ponude dijapozitiva. Opravdano. Skeneri, točnije rečeno software za skeniranje je uznapredovao i većina njih već s kakvim automatskim “amaterskim” postavkama sasvim pristojno očitava kolor negative. Kolor negativi su ostali puno tolerantniji na greške, veći ih je izbor, raspon osjetljivosti u ponudi je od ISO 50 do ISO 1600, a tu su i filmovi “varijabilne” osjetljivosti (obično 100-400)…
Sve u svemu, kad bih ja danas birao kolor film (a ne bih jer me u filmu zanima samo cb) izabrao bih kolor negativ. Kako već duže ne pratim tu scenu ne mogu na temelju vlastitog iskustva reći koji je film bolji u reprodukciji boja. Kad bih sam trebao doznati, pogledao bih piše li štogod na APUGu (The Analog Photography Users Group). Kao prvo, već rečeno, danas je jednostavno odskenirati kolor negativ, a kao drugo: s njega je kudikamo jeftinije dobiti fotografiju bez računala. Kako cibe više nema (osim nekih ultra skupih privatnih labosa preko bare), dijač za takvo što u potpunosti otpada. |
Zabac [24. 09. 2016.] |
Kako u novinarskoj ili sportskoj fotografiji moze utjecari na krivi balans boje? Izmjenom filma ili filterima? |
Zabac [24. 09. 2016.] |
Srednji format. |
Antarctica [24. 09. 2016.] |
Ja sam preklani i lani kao ponovni početnik ispucao 3 role dijapozitiva(Agfa Precisa u studiju "Foto-centar" u Ilici.)Jest da sam koristio sa prvom Nikon F4,a sa druge dvije F3.Svaki,ali doslovce svaki kadar je bio odlično eksponiran.Tako da,ako imaš projektor svakako dijapozitiv,a ako ga nemaš,kupi ga. ;-) Jedina muka je naći ramice za slike koje neće zapinjati pri ulaganju u projektor. |
Ubrat [26. 09. 2016.] |
Najbolje ne previše filozofirati i uzeti par raznih rola i sve isprobati :) Koristim i kolor dijapozitive/negative kao i b&w film i svaki za svoju svrhu služi jako dobro! |
Ubrat [26. 09. 2016.] |
Evo par primjera: |
maltus [27. 09. 2016.] |
@Ubrat, a sada lijepo napisi SVE tehnikalije da dobijes te rezultate, narocito sa Ektar 1001 :))) |
MilosB [28. 09. 2016.] |
Ubrat ovo je fakat fantasticno :) Janimir, hvala na opseznom odgovoru, inace za manual sam se odlucio (i ako je tu digitalac uvijek pored) da se usporim, da o svakom frame-u bolje razmislim (o kompoziciji, parametrima svjetla, fokusu, itd itd) te da iskoristim blagodate medium formata. |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))