Fotozine “Žičani okidač” : ISSN 1334-0352 : s vama od 6. 6. 1998

fotozine
fotografija
druženja
prilozi
sitnine
prijavnica
nadimak:

lozinka:

upamti me
trenutno prisutni:

Amo pomoc
vgrubac
[25. 04. 2008.]

S obzirom da sam nedavno nabavio novu igrackicu, malo sam se zazao pa trebam pomoc. Od opreme je na raspolaganju e-410 DZ, Metz 36 c2, Slave flash 18-ica, stativ, kisobran, nesto reflektirajucih ploha.

slika je:

slika

Dakle aparat je bio u manual-u, 1/160, f16 i na njemu Metz u plafon na najslabijoj jacini da aktivira slave. Sa desne strane na nekih 1.5m visine je bio slave koji je bouncao u bijeli kisobran, a sa lijeve strane bijeli karton da ubije sjenu. Sad me zanima kako poboljsat sliku?

Inace ako pucam kroz kisobran ili bilo koji nacin sve je spaljeno, a brze ne ide jer vidim curtain na pola slike.


epozar
[25. 04. 2008.]

definiraj "poboljsat sliku"..

seewolf
[25. 04. 2008.]

mislim da misli kako mu je slika ispala apsolutno katastrofalno osvjetljena i iz totalno krivog kuta slikana.

epozar
[25. 04. 2008.]

mozda da napravi mali "light tent"..

epozar
[25. 04. 2008.]

..a moze i na bijeli papir, pa na stakleni stol, te osvjetli i odozdo..

alfa91
[25. 04. 2008.]

Šutim i pratim!!

janimir
[25. 04. 2008.]

fuckas "light tent: ako zelis ostavit dojam… bijeli sator daje ujednaceno i - zapravo nedefinirano svjetlo. bilo bi zgodno znati sto vedran zeli od kvadraticaste salice na istome tanjuru… ovako su ispali gotovo neujednaceni trapezoidi, a to nije dobro. znaci - kao prvo naci bolji kut snimanja. drugo, prilikom snimanja gledati u histogram i dovesti "bijelo na bijelo". ovo je siva lakirana salica s tamno sivom zlicom u crnome mraku. nije zgodno.

kao prvo - definirati pozadinu (i podlogu). ja bih ju rado vidio, inace imamo nedovrsenu sekvencu animacije iz star tracka iz 70tih godina. znaci - produzit ekspoziciju (otvorit ju, recimo 1/60 s blendom… 16? to mi djeluje puno ako je u potanju ISO 100. ako je vise - jos gore.). potom, pojacat svijetlo. jaci bljesak u strop, a metalu i keramici dat malo kontrasvjetla - blic stavit iza, no malo ga rasprsit - prosvjetlit ga kroz svilu. tanku svilu blizu njega. moze kisobran, ali bolje kroz metar kvadratni postave za haljine. jeftino je i lako se modulira. a ispred ne karton, nego barem dva metra bielog stiropora. da dobrano vrati svjketlo, umeksa kontrastem i vrati zivot fotki.

(nesto slicno opisanome se da vidjeti tu i tu)

drBouz
[25. 04. 2008.]

pa kad ti je glavni izvor svetla flash, onda u principu ekspoziciju,a na nepromenjenoj snazi flasha menjas (samo) blendom. - znaci ako je flash glavni izvor svetla = logicno - slika ce ti biti ista i na dve minute, i na najbrzoj (a jos uvek) sinhronizovanoj brzini. misli malo ;)

najbitnije je dakako ono sto si zamislio/hteo. meni se na ovoj slici ne svidja kadar - znaci centralna kompozicija, a ugao nije dobar (vertikala ti nije vertikala, a ne deluje kao namerno, nego kao nemarno nakrivljena. kasicica nije primerena soljici - soljica je jednostavna, a kasicica je "siledzijska" - kich dezen, i evidentno od nekog "ne-bas-reprezentativnog" materijala (otprilike deluje mi kao celicna kasicica koja je poniklovana).

+ na gornjem levom delu tanjirica onaj highlight cini mi se da je na 255/255/255, sto nije toliko sporno u ovoj situaciji, ali moze da bude sporno (tu je pak flashmetar mnogo dobro pomagalo).

KreSica
[25. 04. 2008.]

Ja bi to radije odozgo, recimo ovako :D

janimir
[25. 04. 2008.]

ne bas bouz… naravno - ovisi o vrsti bljeskalica, ali sa sporim studijskim bljeskalicama i obicnim bljeskalicama, velika je razlika izmedju 1/15 i 1/125 sekunde, a da ne spominjemo ako ima mozda i "spor" mod na bljeskalicama… i jos ako samo svjetlo definira difuzerima - moze dobiti samo time i pola blende (pola EV vremena) u brzini zatvaraca - a sve skupa vodi do nizeg kontrasta sto je u ovakvim scenama vrlo pozeljno.

vgrubac
[26. 04. 2008.]

Amo otpocetka, zanemarite kompoziciju, kut, zlicicu.... Ovo nije uopce ono sta sam zamislio. Sta se tice kuta i svega znam sta zelim, ali prblem je sta mi je sve bilo spaljeno i s obzirom da sam novi u DSLR svijtu otkrivam kako neke stvari funkcioniraju i ovo je jedna od uspjelijih sta se toga tice.

Inace janko je bio najblize sta zelim, s time da je salica bijela na crnoj pozadini. Sta se tice kartona njega sam stavio jee je najvece sta sam imao pri ruci (80x100cm) pa sam pretpostavljao da ce bit dovoljno veliko za nesto ovako malo.

Kako mislis definirat pozadinu, koju bi ti stavio, jer se bojim da bi se na bijelom izgubilo. Dalje Ovaj flash sastrane da stavim iza i difuziram ga, a ispred stiropor koliko sam shvatio?

Sta se tice kuta imam 6 komada ovog i cilj je napunit svaku razlicito i puknut pod kutem da se viti kako u daljini pada (raste)... bar je tako zamisljeno, samo sam sad isa vidit sta mogu dobit s raspolozivomo opremom.

Svi savjeti se uvazavaju (daljnji primaju), sutra nova proba.

p.s. sve je nekako traezasto i zato mi se svidaj slikat jer mos kombinirat kuteva i kuteva a nikad nije isto

p.p.s. Fucaks light tent, iako ga imam ne svidja mi se konacni rezultat, a usput nije dovljno velik za moje ideje (treba mi min 1x0.5m)

Jethrotull
[26. 04. 2008.]

uradi kontra postavku svjetla nek ti fles ide sa lijeve strane a bijeli karton blize solji tako ces dobit i kasicicu u solji prirodne boje a ne crnu i supsti fles nize previsoko je na 1.5m i 1/160, f16 je previse skidaj malo slika se gusi.

vgrubac
[26. 04. 2008.]

Na koliko da ga spustim, minimalno sta ide (nekih 0.7m), a ovo drugo budem probao, tek sam kasnije vidio da je aparat zaludio i potega iso na 400, tako da sad ide na 100 i budemo vdili koliko cu ga uspjet spustit.

KreSica
[26. 04. 2008.]

By the way, ova fotka koju si okačio ti je uslikana na iso 800 i f/13 sa 1/160 s. :)

talic
[26. 04. 2008.]

Ne radim skoro ništa sa vještačkim svjetlom i flash koji imam vrlo rjetko koristim (580 EX II) ali za koji dan kada budem imao i 430 EX ću vjerovatno imati više volje za to. Pitanje glasi, zašto zatvarati blendu na f 16 ili f13, s jedne strane se mučiš da dovedeš dovoljno svjetla a sa druge ne vidim potrebu da se blenda zatvara preko f 8 ili f9.

drBouz
[26. 04. 2008.]

meni je sve preko 100tke (odnosno 200) na digitalnim aparatima (pricam o iso vrednosti), a u studiju - "nenormalno"

sad, sa studijskim blicem 1/15, i 1/125 moze biti razlicito ako koristis i pilot lampu, i slikas na maloj snazi (recimo flash je blizu) - pa onda na 1/15, pokupis i malo ambijentalnog svetla. ja barem nisam primetio neku razliku na 1/160 i 1/30.

b.t.w. @vgrubac: procitaj detaljno, ali bas detaljno uputstvo koje si dobio za aparat - jako je bitno da covek zna kako aparat "razmislja" - jer kad znas sta neko moze, i kako to moze - onda i znas da mu "objasnis" sta i kako da ucini (ili znas da nesto ne moze - pa mu ni ne postavljas neizvodljivi zadatak).

zedoo
[13. 09. 2008.]

Cekaj sad, ti zelis samo da svjetlo bolje izgleda, tj. da bude definiranija šalica? Znaci crna podloga, tanjuric, salica i zlica, to je to?

rasprava je zatvorena.
site copyright © 1998.-2024. Janko Belaj / Fotozine "Žičani okidač"   [site powered by Zine V3 alpha 9.1]   .:korisnički ugovor / terms of use:. …& obavezno štivo!
built with bbedit Valid XHTML 1.0 Strict Valid CSS!

Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))

Bla, bla, tri put Hura i O’Kej…