mjohanes [02. 07. 2009.] |
može mi neko malo pojasnit kako kadrirati kad je lcd 3:2 a ful rezolucija 4:3, ali bez da se prebacuje lcd sa 3:2 u 4:3 mode pa da nije sav lcd iskorišten, znači koristit puni lcd(3:2) i koristiti punu rezoluciju 4:3, sada kako kadrirati tako, smješno pitanje znam ali baše me zanima kako drugi to rade |
seewolf [02. 07. 2009.] |
odprilike odredis koliko jos prostora imas izvan lcd-a(?) :D. |
Deckard [02. 07. 2009.] |
Uopće mi nije jasno u čemu je problem !? |
seewolf [02. 07. 2009.] |
covjek ne zeli gledati 4:3 format na 3:2 formatu lcd-a, vjerojatno mu smetaju one crne crte sa strana :p :D. |
nik [02. 07. 2009.] |
zalijepiš po komad crnog izolirbanda gore i dolje na display? ;)) |
mjohanes [02. 07. 2009.] |
ma makar ispao glup al ja ću pitat, bolje pitat i ispast glup al ću barem bit bolje informiran:) ma gledao sam neke fotiće, skupio sam si neku lovicu, lipu po lipu, pa sam mislio uzet nešto za lagani prijelaz sa kompakta na dslr, pa mi zapelo za oko Panasonic DMC-G1 i Olympus E-620, e sad sam gledao neke recenzije od oba pa sam vidio da G1 ima senzor od 4:3 a lcd mu je 3:2 pa me zanimalo kad kadriram na lcd 3:2 što će ispast van ono što uistinu vidim na lcd 3:2 ili nešto deseto pošto je senzor 4:3, možete mi malo to pojasniti, evo linka gdje sam gledao: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=31207565 |
seewolf [02. 07. 2009.] |
a vjerojatno ces imati ljevo i desno na lcd-u crne crte. nema druge, nema smisla da ti rezu sliku kako bi popunili cjeli kadar lcd-a jer onda nemas nikakvu preglednost za kadriranje. uostalom, mozda se bas navuces na 3:2 format, kao sto ima vecina dslr-a, pa ces koristiti 3:2 format slike iz fotica :). |
mjohanes [02. 07. 2009.] |
recimo na G1 kad bi slikao 3:2 format dal bi onda bila iskorištena sva rezolucija svih 13.1 koliko je navedeno da G1 ima ili bi to bilo manje, recimo na starom kompaktu kad sam svi pixeli su bili iskorišteni samo na 4:3 dok je na 3:2 i 16.9 to opadalo, i ja bi zamolio nekog od vas da mi malo pojasni ovaj dijagram: http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1033&message=31207565 |
seewolf [02. 07. 2009.] |
prema tom dijagramu se vidi da g1 kada smanjujes format, tj s 4:3 na 3:2 on samo reze gornji i donji dio slike. dok kod gh1 se vidi kako kada mjenjas format s 4:3 na 3:2 (ili 16:9) on ne samo da reze gornji i donji dio slike nego uzima vise slike s senzora ljevo i desno. to je jedino moguce jer konstrukciski on ima veci senzor tj vise vidi preko rubova vidnog polja objektiva (vidis kako coskovi vise vire van). na tom dijagramu ti odmah i pise koliko aktivnih pixela ima sami senzor prilikom slikanja u nekom od navedenih formata. naravno fizicki senzor ima i vise pixela ali oni se naravno ne koriste u svrhu ocuvanja formata. malo jasnije? |
seewolf [02. 07. 2009.] |
ps. svida mi se kako kompakti imaju sve vece i vece senzore woohoo :). |
mjohanes [02. 07. 2009.] |
znači fotkajući u 3:2 iako je senzor 4:3 ne bi gubio na kvaliteti slike mislim pritom na detalje i ostalo ili??? |
seewolf [02. 07. 2009.] |
to dalje ovisi samo o optici. on ne mulja s pixelima tj da razvlaci ili sakuplja stranice nego samo uzima drugaciji crop vidnog polja objektiva. |
mjohanes [02. 07. 2009.] |
znači ako sam dobro skužio, ako ja podesim da mi kvaliteta slike bude recimo SuperFine i promijenim format u 3:2 onda SuperFine ostaje. i koliko veze imaju razlike konkretno kod G1 to da je senzor 4:3 a lcd 3:2? |
seewolf [02. 07. 2009.] |
da, fotka prema svemu sudeci ostaje super fine. isto kao da si slikao u 4:3 formatu te je kasnije cropao. na doslovno tome principu radi g1. dok gh1 ipak malo drugacije uzima sliku s senzora. sto se tice toga da je lcd 3:2 a slika 4:3, kao sto rekoh jedino sto ce te mozda smetati je to sto ces na lcd-u imati crne crte s ljeve i desne strane. posto je 4:3 uzi i siri od 3:2 formata, onda on zgura 4:3 format da pase po visini ali zato s ljeve i desne strane ostaje visak prostora koji pofarba u crno. jel i to malo jasnije? :). |
mjohanes [02. 07. 2009.] |
ok znači desi se takoreći obićan crop i tu nestanu recimo 2m pixela, sama promijena formata bez gubitka kvalitete. znam znamd ostaje sa strane po crna crta ako bi htio slikat u 4:3, ali ako bi ja na G1 podesio da slikam u 3:2 formatu onda bi se sve ostalo normalno, mislim lcd bi bio ispunjen:) jer sve recenzije G1 šta sam gledao na youtube lcd je bio ispunjen do posljednjeg atoma:) |
seewolf [03. 07. 2009.] |
tako bi trebalo biti kod g1 :). sto se tice recenzija neznam.. mozda su slikali u 3:2 formatu? inace nema smisla da 4:3 format guras na 3:2 lcd tako da pase po sirini jer onda gubis sliku gore i dolje i nemozes kadrirati. inace samo da nadodam posto g1 radi tako da samo cropira gore i dolje fotku preporucio bi fotkanje u 4:3 formatu jer te nis ne kosta ako kasnije zelis 3:2 format. ako na terenu fotkas 3:2 format to je to, a ako na terenu fotkas 4:3 format uvjek ga mozes pomaknuti malo gore dolje ;). |
mjohanes [03. 07. 2009.] |
thnx:) još uvijek se mislim između G1 i Olympusa E-620, pokušavam odvagnut šta je kvalitetnije od ta dva jer bilo kojeg uzeo mislim da ću uzet double zoom kit, kod G1 dođe 14-45 i 14-150 a kod Olympusa 14-42 mm i 40-150 mm objektivi |
Jethrotull [03. 07. 2009.] |
za pocetak uzmi sta ti volja i nemoj da je skupo pa polako naprijed, samo rad rad rad :) |
Double [03. 07. 2009.] |
Uzmi contax G1=)))) |
talic [03. 07. 2009.] |
mislim da je najbolje ne obraćati pažnju na LCD, nebitno je da li je 3:2 ili 4:3. Dobro bi bilo ukoliko je tražilo upotrebljivo navikavati se na korištenje tražila a ne koristiti LCD kod slikanja nego samo za pregled fotografija. Mislim da su od broja pixela važniji kvalitet optike, šum,... Što veći broj pixela to manji pixeli i to jači šum i lošiji kvalitet. 10 MP je sasvim dovoljno za print fotografije 40x60 cm a ako je dobro exponirano i bez šuma može i jumbo plakat bez problema. |
nicols [03. 07. 2009.] |
Talic nemogu se složžiti s tobom, nikako. Kadriranje na LCD-u ima svoju primjenu, neke kadrove je NEMOGUĆE snimit ako moraš gledati kroz tražilo :) ... ja nebi nikad simio preko 30% svojih fotki da sam morao gledat korz eye-level tražilo... |
talic [03. 07. 2009.] |
eto ga sad, većina profi pa i poluprofi DSLR-ova nema ni mogućnost korištenja LCD-a kod snimanja i koristio sam canon 30D bez LCD-a a i 40D koji ima mogućnost korištenja LCD-a ne koristim i ne osjećam se zakinutim, doduše treba nekad leći na zemlju. |
nicols [03. 07. 2009.] |
mjohanes ne brini se previše oko kadriranja. G1 ima senzor 4:3 formata i kad snimaš u tom formatu na LCD-u imaš sa desne i lijeve strane crnu crtu... kad snimaš u 3:2 formatu, onda ti je slika preko cijelog lcd-a... kad simaš u 16:9 formatu imaš gore i dolje crnu crtu... u svakom slučaju na lCD-u vidiš 100% fotku koju kadriraš. Same fotke su cropane na odgovarajući omjer iz osnovnog 4:3 formata, kao što ti je seewolf objasnio i kao što se vidi iz gornjeg linka. mjohanes neznam što si koristio do sada, ali ako misliš da ti je live view prednost, onda svakako uzmi G1. |
nicols [03. 07. 2009.] |
talic: a onda neki put možeš i rupu iskopat u zemlji da bi mogao škiljit kroz tražilo :) |
talic [03. 07. 2009.] |
kad kupim hasselblada, zakopat ću ga do pola,.....30D ću odmah baciti u smeće jer live view opciju. |
nicols [03. 07. 2009.] |
eh ... haso je inače tradicionalno waist-level-finder :) |
talic [03. 07. 2009.] |
korištenjem tražila će čovjek pravilno naučiti koristiti kameru i kadrirati. LCD se može koristiti samo kod statičnih motiva i mrtve prirode. Uraditi sportsku fotografiju, uličnu a da i ne govorimo o nekom panningu koristeći LCD je skoro pa nemoguće pogotovo u dnevnim uslovima kada je svjetlo jako i kada se na LCD-u detalji skoro pa i ne vide. |
nicols [03. 07. 2009.] |
Za takve dnevne uvjete je EVF na G1 idealan :) No, G1 ionako nije zamišljen za sport i ptice :) Ispada da je prednost optičkog eye-level tražila najveća kod slabog svjetla... |
nicols [03. 07. 2009.] |
korištenjem tražila će čovjek pravilno naučiti koristiti kameru i kadrirati. s ovim se NE SLAŽEM. nema tu logike nikakve. Što se tiče ulične fotografije, LCD ima PUNO više prednosti nad optičkim tražilom. Pogotovo kod G1 kada je AF konačno dovoljno brz za takvu vrstu fotografije. |
talic [03. 07. 2009.] |
Nicols po svim tvojim komentarima velika je greška kupovati DSLR-ove kada su tako hendikepirani u odnosu na compakte, tražilo je nepotrebno, ne znam što su ga uopšte i stavljali na kamere, sve analogne treba pobacati u smeće također. Gledajući kroz tražilo pratim motiv, prebacujem AF na željenu tačku i nema tog LCD-a koji ga može zamjeniti. Jedino gdje LCD prihvatam kao dobru opciju je fotografiranje sa stativa, pejzaža, noćih motiva i slično a to u mojoj fotografiji čini 1% svih mojih fotografija. |
nicols [03. 07. 2009.] |
1. ne kažem da su dslr-ovi hendikepirani u odnosu na kompakte 2. ne kažem da je tražilo nepotrebno, čak štoviše, neophodno je 3. samo ti bacaj u smeće što ti drago :) 4. ne izmišljaj riječi i rečenice koje ja nisam rekao. 5. skoncentriraj se malo! 6. dobro ti svjetlo želim :) |
velja [03. 07. 2009.] |
Stvar je u tome ,kolko netko ima jajc da pređe s trotl ziher-a olit compacta ili hibrida na DSLR-a?? Lp |
nicols [03. 07. 2009.] |
a obrnuto? :) lijep pozdrav! |
seewolf [03. 07. 2009.] |
ja cu osobno nazvati canon, i reci da skinu live view funkciju s svih svojih dslr-ova. takoder da sknu one glupe portrait, landscape itd modove. ostave samo av, tc, m. jednu centralnu af tocku. pa cemo onda viditi tko zna koristiti fotic! :p :). a to sto je netko ljen da se sagne i pogleda sto slika je njegov problem, meni nikada nije bio problem izvoditi akrobacije ni s 350d, ni s 40d, ni s praktikom, ni s a1, ni s av1 itd. ionako lcr live view nemogu niti koristiti ako se bilo sta mice, jedino ako bas sve stoji i znam da ce stajati sljedecih narednih 5min jer je takvo kadriranje bolesno sporo i tesko u odnosu na okular. a da ne spominjem da se slika gubi kada gledas iz extremnih kutova.. |
nicols [03. 07. 2009.] |
a što bi da je jednako brzo i lagano? :) jednoumlje je straaaaašna stvar, mase lako oboljevaju od toga :) |
talic [03. 07. 2009.] |
Nicols ja sam rekao sljedeće: pravilno je učiti kadrirati na tražilo jer se tako brže kadrira i brže reaguje. LCD je prespor i ono što se na senzoru compakta dešava, vidi se sa zakašnjenjem od bar 0,2 sec i kada se stisne okidač koji je i onako prespor kod compakta imaš pola sekunde zakašnjenja, slikaš čovjeka koji prolazi kroz kadar i on već iziđe iz kadra dok to sve kamera odradi. Dakle bolje je pravilno učiti i kadrirati kroz tražilo. Ni jednu tvoju rečenicu nisam izmislio niti sam te citirao samo sam od prvog komentara tvrdio da je na kameri bitnija optika, šum i da je bolje koristiti tražilo nego LCD kakav god on bio. Dobro svjetlo i tebi ! |
nicols [03. 07. 2009.] |
talic: govorimo o panasonicu G1. sad tek vidim da lupaš napamet, jer je taj panasonic što se tiče svih operacija jednako brz kao i većina entry level DSLR-ova (canon 450, oly 520, sony-a350...), od nekih čak i malo brži. Tako da tvoja prića o sporosti ovdje pada u vodu. |
talic [03. 07. 2009.] |
istina, nisam gledao o kojim kamerama se radi, vodio sam se teorijom da se radi o compaktu, ovi su dosta uznapredovali ali nedovoljno da bi za GH1 dao 1500 eura sa brzinama kako stoji 0,66 sec između dva okidanja, 0,33 sec okidanje sa fokusiranjem. Ipak je to presporo osim ako opet nije samo za pejzaže. A moja tvrdnja za tražilo i dalje ostaje. |
seewolf [12. 07. 2009.] |
evo jedna s dpreview-a, jasno se vidi ono sto sam ja rekao :). |
Nemate ovlasti aktivnog sudjelovanja. Morate biti registrirani i prijavljeni.
Zbog nekog doista blesavog EU zakona dužni smo vas informirati da i naš Fotozine rabi cooki-e (kažu da su to “kolačići”) kao i valjda 99.999% stranica na kugli zemaljskoj. Za izvan nje nemamo informacija. S tim keksima mi ne otkrivamo vašu dob, visinu, debljinu, sposobnost kadriranja, lažiranje exifa i niš takvoga, već nam samo pomažu da se logirate i tak to. A kaj sad možete? kliketnut dole i reć poruci izazvanoj idiJotskim zakonom adio… (A mi smo vas zakonski informirali :P ;))